کد مطلب: ۷۹۶۴۰۹

دستور اژه‌ای درباره حجاب

دستور اژه‌ای درباره حجاب

رئیس قوه قضاییه گفت: همگان باید خود را ملزم به قانونمداری و رعایت الزامات قانونی بدانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس قوه قضاییه از مراجع قضایی خواست آمادگی لازم برای همکاری و حمایت از اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و مقولات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و موضوع حجاب را داشته باشند.

محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۱ فروردین) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر، در آستانه روز جهانی قدس به موضوع جنایت‌های رژیم موقت صهیونیستی پرداخت و اظهار کرد: این روزها صهیونیست‌ها بر جنایت‌های خود در قدس شریف و بخش‌های دیگری از فلسطین افزوده‌اند و این جنایت افروزی نیز نه از روی قدرت که از روی ضعف و استیصال و درماندگی بواسطه مشکلات داخلی‌شان است؛ هر انسان منصفی چه مسلمان و چه غیرمسلمان با مشاهده جنایت‌های صهیونیست‌ها بر ماهیت نژادپرستانه و جنایتکارانه رژیم اسرائیل پی می‌برد؛ امیدواریم در نتیجه اقدامات و صلابت جبهه مقاومت، هر چه زودتر شاهد زوال این رژیم منحوس و کودک‌کش باشیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تبیین مقوله مهم تولید علم و ثروت در کشور، این مقوله را مرتبط با عزت و استقلال ملی دانست و در این مبحث بر اهمیت خودسازی و انسان‌سازی و حمایت و صیانت از نیروی انسانی و رشد این نیرو به عنوان ثروت اصلی هر جامعه، اشاره کرد.

محسنی اژه‌ای در همین راستا به تلاش مستکبران برای به انحصار درآوردن علم و ثروت در دنیا و استعمار و استثمار ملل دیگر اشاره کرد و گفت: مستکبران برای آنکه علم و ثروت را کاملاً در انحصار خود دربیاورند، نخبگان سایر جوامع راشناسایی می‌کنند و چنانچه نتوانستند در جذب و مانع‌تراشی در کار و عمل آن‌ها موفق گردند، به از بین بردن آن‌ها مبادرت می‌ورزند.

رئیس قوه قضاییه ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای و یاد و خاطره شهدای صنعت هسته‌ای کشورمان از جمله شهیدان شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن، رضایی‌نژاد و فخری‌زاده، گفت: دشمنان ملت ایران، چون با تولید علم و ثروت در کشور ما مخالف‌اند، دست به جنایت علیه دانشمندان هسته‌ای ما زدند؛ این دشمنان جنایت‌پیشه، می‌خواهند در مقابل خودکفایی ملل مستقل بایستند و آن‌ها را وابسته و ضعیف نگه دارند.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره تاکیدات رئیس‌جمهور ناظر بر اعلام برنامه دولت برای تحقق شعار سال، بار دیگر به تمامی مسئولان قضایی دستور داد به محض اعلام برنامه‌های ضد تورمی از سوی مسئولان اقتصادی در راستای کمک به دولت و برنامه‌های آن برای مهار تورم و رشد تولید، از هیچ مساعدت و حمایتی دریغ نورزند و در این راستا با توجه به اهمیت بالای موضوع، بیش از آنچه که تکلیف ادرای است، عمل کنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست امروز، با اشاره به سفر هیئت عالی قضایی به استان البرز در پنجشنبه گذشته و مصوبات این سفر، بر توجه ویژه در راستای عملیاتی شدن این مصوبات تاکید کرد و عمل مسئولان به وعده‌ها و اهتمام آن‌ها به اجرایی شدن مصوبات را بالاترین امیدبخشی برای مردم دانست.

محسنی اژه‌ای افزود: گلایه‌ای که در میان مردم استان البرز و مسئولان آن وجود داشت این بود که در سفرهای استانی گذشته، چه از ناحیه دولت و چه از ناحیه قوه قضاییه، بخش قابل توجهی از مصوبات عملیاتی نشده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دیدارها و ملاقات‌های چهره‌به‌چهره‌ی چند ساعته مسئولان قضایی با مردم مناطق مختلف استان البرز، بر رسیدگی سریع به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی که در جریان سفر به این استان واصل شده است نیز تاکید کرد.

محسنی اژه‌ای همچنین ضمن تاکید بر تجهیز نیروی انسانی دادگستری البرز و تخصیص بودجه مصوب شده در این راستا، خطاب به مسئولان‌عالی قضایی تاکید کرد که گزارش بازدیدهای خود از بخش‌های مختلف قضایی این استان را برای پیگیری و عملیاتی شدن مصوبات، سریعاً به حوزه ریاست قوه قضاییه، ارائه کنند.

محسنی اژه‌ای در ادامه به تمامی مراجع ذیربط قضایی دستور داد تا آمادگی لازم را برای همکاری و حمایت از اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و مقولات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و موضوع حجاب داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا بر حمایت از نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای شناسایی جریان‌های وابسته و مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه که اهداف خاصی را در قضیه ناهنجاری‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، تاکید کرد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به روند مبارزه با "ناهنجاری‌های اجتماعی" اضافه کرد: همگان باید خود را ملزم به قانونمداری و رعایت الزامات قانونی بدانیم و مواردی نیز که در این مقوله مرتبط با قوه قضاییه و سایر دستگاه‌هاست، با تدبیر و قوت انجام خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دادا

    کدوم مجلس تصویب کرده ک تو اسمشو میزاری قانون…کدوم ماده کدوم تبصره