کد مطلب: ۴۳۰۱۴۵

دلار ارزان می‌شود؟

دلار ارزان می‌شود؟

حفظ فاصله 300 تومانی نرخ خرید و فروش صرافی‌ها از تمایل کمتر بازارساز برای قرار گرفتن در موقعیت خرید و انتظار او از کاهش قیمت‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نيوز ، قیمت دلار در بازار در روزهای اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته و حتی از مرز 14 هزار تومان هم عبور کرد اما سپس کمی عقب‌نشینی انجام داد. آیا این روند پرنوسان ارز ادامه خواهد یافت؟

در اين مورد دنيای اقتصاد تحليل كرده است: دیروز دلار اگرچه معاملات را در سطحی پایین‌تر از نرخ بسته شده دوشنبه آغاز کرد، اما توانست آرام‌آرام به مسیر صعودی بازگردد. به این ترتیب شاخص ارزی کشور ساعت 16 چهارشنبه با رشد 50 تومانی به 13 هزار و 990 تومان رسید. اگرچه دیروز برخی معاملات خرد دلار در سطوح بالاتر از 14 هزار تومان رقم خورد، نرخ ارز نتوانست از این مرز با قدرت عبور کند و بار دیگر نسبت به این کانال مقاومت نشان داد. بازارساز هم که نرخ صرافی‌های رسمی را در ابتدای معاملات دیروز ثابت نگه داشته بود، در نیمه دوم دادوستدها با افزایش 100 تومانی دلار را به نرخ 13 هزار و 700 تومان به فروش رساند. با وجود این، حفظ فاصله 300 تومانی نرخ خرید و فروش این صرافی‌ها از تمایل کمتر بازارساز برای قرار گرفتن در موقعیت خرید و انتظار او از کاهش قیمت‌ها خبر می‌دهد.

سكه در انتظار افزايش قيمت

هر سکه طرح جدید ساعت 16 چهارشنبه به قیمت 5 میلیون و 115 هزار تومان معامله شد. روز گذشته نرخ دلار در بازار تهران رشد 4/ 0 درصدی را تجربه کرد و قیمت سکه با تعقیب بازار ارز 7/ 0 درصد افزایش یافت. رشد 35 هزار تومانی بهای سکه درحالی اتفاق افتاد که قیمت اونس طلا در بازار جهانی تغییر محسوسی نداشت و تا ساعت 16 تنها یک دلار کاهش یافته بود. به عقیده کارشناسان، فاصله قیمت سکه از ارزش ذاتی آن موجب شده تا در مسیر صعودی سکه شتاب بیشتری نسبت به ارز داشته باشد و حتی نزول ملایم قیمت اونس در بازار جهانی نتواند مسیر سکه را تعیین کند. دیروز دلار نتوانست مرز روانی 14 هزار تومان را پشت‌سر بگذارد. از این رو روند روزهای آینده آن تا حدی برای بازار سکه بااهمیت تلقی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تاریخ

    این چه پرسشی است؟ سامانه سنا را ببینید، دولت نیز دلار را دارد 13800 تومان می فروشد. نرخ ابرازی در سامانه سنا نرخ خالص نیست، برای خرید آن باید بین 15 الی 20 درصد هزینه کرد. که مقدار مندرج در نرخ حواله را ضربدر هزینه یاد شده بکنید، همان عدد بازار بدست می آید. این را عنوان کردم یک وقت فکر نکنید که بشود دلار را ارزان خرید و دیگر اینکه در راس این گرانی جز بانک مرکزی هیچ بازیگر دیگری وجود خارجی ندارد.

  • ناشناس

    حرف مفت نزنید الان صرافی ملی داره 13900 میفروشه

  • همتی

    سکه میاد زیر ۵ تونان از شنبه ۲۶ بهمن ماه دلار میشه ۱۳۵۰۰

  • جهان

    اگر دلار بخواد ۱۰۰ تا تک تومنی گران بشه با این نظر سنجی و هواشی شما حتما ۳۰۰ تومن گرون میشه.

  • ناشناس

    این بازی جدید دولت وبانک مرکزی است نوسان دلار و طلا سکه البته دیگه ملت هیچ اعتماد دی به دولت وبانک مرکزی ندارد سال دیگه سالی سختر و گرونی وعدم ثبات اقتصاد ی است دولت جز گرونی هیچ برنامه ی اقتصاد ی نداره