کد مطلب: ۷۳۱۴۳۳

دلار سهمیه ای از کجا بخریم؟

دلار سهمیه ای از کجا بخریم؟

هر ایرانی یک بار در سال می‌تواند سقف ارزی ۲۰۰۰ یورو یا معادل دلاری آن را با قیمت بازار توافقی از صرافی‌ها و برخی بانک‌ها که توسط بانک مرکزی مجوز فروش ارز سهمیه‌ای دریافت کرده‌اند، خریداری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نظام چندنرخی ارز و نوسانات مداوم قیمت دلار و یورو، بانک مرکزی را بر آن داشته است که سهمیه‌ای را به صورت سالانه به هر فرد ایرانی اختصاص دهد که به عنوان ارز سهمیه‌ای شناخته می‌شود. در این میان به دلیل آنکه دلار ارز شاخص در اقتصاد ایران است، عموما این سهمیه به دلار سهمیه‌ای معروف شده و این نوع ارز بیشتر مورد توجه است.

بانک مرکزی از ماه گذشته شعب منتخب چهار بانک را به صرافی‌های مجاز برای عرضه ارز سهمیه ای افزوده است. فروش ارز در هر کدام از شعب منتخب چهار بانک‌ دولتی، ساز و کار مربوط به خود را دارد.

بانک مرکزی اعلام کرده است در چهار بانک ملت، صادرات، تجارت و ملی فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان، حداکثر به مبلغ ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن به دلار و به نرخ اعلامی توسط اداره صادرات این بانک خواهد بود. بر این اساس، فروش ارز از ۱۵ آبان آغاز شده و تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی متقاضی در بانک‌ها امکان‌پذیر است.

نحوه خرید دلار سهمیه‌ای

در این راستا، فروش ۲۰۰۰ دلار در بانک ملی این گونه است که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از ثبت درخواست و خرید ارز از طریق اپلیکیشن «بله»، ارز خود را از طریق یکی از شعب تعیین شده بانک ملی دریافت کنند.

همچنین، بررسی وضعیت فروش ارز در بانک صادرات نیز حاکی از آن است که متقاضیان با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانک صادرات می‌توانند به شعب تعیین شده این بانک مراجعه کنند و ارز بگیرند.

علاوه بر این، مشاهدات از شعب تعیین شده بانک تجارت برای فروش ارز بیانگر این است که متقاضیان باید مدارکی چون کارت ملی، کارت بانکی و سیم‌کارت به نام خود به همراه داشته باشند و خرید کنند.

بانک ملت نیز از دیگر بانک‌های تعیین شده برای فروش ارز به مردم است و شعبه های منتخب این بانک نیز اعلام شده که از امروز فروش ارز را شروع کرده اند. گفتنی است؛ نرخ فروش این ارز نیز هر دو ساعت یکبار تغییر می‌کند.

قیمت دلار سهمیه‌ای

دلار سهمیه‌ای بر اساس نرخی که در بازار توافقی ارز تعیین می‌شود قیمت می‌خورد. این قیمت همه روزه روی سایت بازار متشکل ارزی قرار می‌گیرد. امروز هشتم آذرماه 1401، قیمت دلار توافقی 34 هزار و 108 تومان است.

خبرهای بیشتر درباره ارز را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امینی

    اتباع متونه بخره

  • پری

    ترابخداقیمت دلاررانبریدبالا فکرمابازنشتگان باشید

  • خانم مصلحی

    دلارسهمیه ی چقرمیبتشد