کد مطلب: ۴۳۳۲۳۰

افت شاخص دلار تحت تاثیر نگرانی‌ها از کرونا / طلا ۰.۵ درصد رشد کرد

افت شاخص دلار تحت تاثیر نگرانی‌ها از کرونا / طلا 0.5 درصد رشد کرد

به‌دنبال هشدار مقامات بهداشت در ایالات متحده آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا و احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، شاخص دلار در معاملات امروز کاهش یافت. طلا اما با رشد 0.5 درصدی مواجه شد.

با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو از یک‌سو و هشدار مقامات بهداشت این کشور درباره ویروس کرونا از سوی دیگر، شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، با 0.9 درصد کاهش در سطح 98.980 واحد قرار گرفت.

هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 110.25 ین ژاپن مبادله شد. این در حالی است که دلار در معاملات پنج‌شنبه هفته گذشته در برابر ین به بالاترین سطح 10 ماه گذشته رسیده بود.

رشد دلار تا هفته گذشته را اینطور می‌تواند توجیه کرد که سرمایه‌گذاران، اقتصاد ایالات متحده را در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ کمتر در معرض تهدید ویروس کرونا می‌دیدند و به این ترتیب، دلار آمریکا نقش دارایی امن را ایفا می‌کرد.

حالا اما با گسترش این ویروس به خارج از مرزهای چین از جمله خاورمیانه و اروپا، سرمایه‌گذاران دیگر اقتصاد ایالات متحده را هم ایمن نمی‌دانند و بر این باورند که بانک مرکزی برای مقابله با رکود اقتصادی نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

یورو که در معاملات پنج‌شنبه گذشته در برابر دلار به کمترین سطح سه سال گذشته رسیده بود، امروز به‌ازای 1.08815 دلار مبادله شد.

به‌عقیده تحلیلگران، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تهدیدهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را ناچیز می‌پنداشتند، اما این دوران خوش‌بینی به پایان رسیده است.

نگرانی‎ها از شیوع ویروس کرونا موجب شد، قیمت جهانی طلا هم که در معاملات روز گذشته با 1.9 درصد کاهش مواجه شده بود، امروز با 0.5 درصد رشد به هزار و 643 دلار و 49 سنت به‌ازای هر اونس رسید.

گسترش سریع این ویروس و تاثیر مخرب آن بر فعالیت‌های اقتصادی، احتمال کاهش نرخ بهره و اتخاذ سیاست‌های انبساطی را افزایش داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌شنبه با 0.7 درصد رشد به 940.09 تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    دلار 15600 مثل اين كه خوابيد هادلار 15600 اقتصاد ايران و نابود ميكنه