کد مطلب: ۴۴۸۹۵۲

شیوا:

دلالی خودرو، سازمان یافته است

دلالی خودرو، سازمان یافته است

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بازار کنونی خودرو کاذب است، گفت: دلالی خودرو، سازمان یافته است و دلالان هم مشخص هستند و نهادهای نظارتی باید با آنها برخورد کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: دلالی خودرو، سازمان یافته است و دلالان هم مشخص هستند و نهادهای نظارتی باید با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ سال از صنعت خودروسازی کشورمان می‌گذرد، افزود: باید داخلی سازی را ادامه می دادیم.

شیوا با بیان اینکه دولت، پیوسته به صنعت خودروسازی ما در این ۴۰ سال کمک کرد، ادامه داد: خودروسازی ما مشکل ساختاری دارد و مهمترین مشکل این است که خودروسازی دولتی است.

وی با اشاره به اینکه مبنای قیمت گذاری باید بر اساس میزان افزایش قیمت مواد اولیه خودرو باشد، اضافه کرد: در بهمن سال ۱۳۹۷ قیمت گذاری خودرو بر اساس ۵ درصد زیر نرخ بازار انجام شد و شورای رقابت دخالت نکرد اما از آن زمان تاکنون خودروسازان باز هم زیان دارند.

شیوا افزود: بحث زیان فقط مربوط به قیمت نیست بلکه آن را در هزینه‌های نامربوط دیگر خودروساز هم باید ببینیم.

رئیس شورای رقابت گفت: بازار کنونی خودرو کاذب است و فقط چند نفر این بازار را به این وضعیت دچار کردند و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید برای کنترل این بازار و کوتاه کردن دست دلالان، ورود کنند و اگر این گروه از بین نروند بازار خودرو همچنان آشفته خواهد بود.

شیوا افزود: شورای رقابت از حدود یک سال و چهار ماه پیش از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد و ما به همه دستگاه‌های نظارتی کشور شکایت کردیم.

وی درباره فرمول قیمت‌گذاری کنونی خودرو هم گفت: پایه قیمتی بر اساس خرداد سال ۹۷ است به علاوه تورم بخشی که از آن زمان تا پایان اسفند سال ۹۸ اتفاق افتاده است. برای نمونه قیمت خودرو پراید بر اساس این قیمت گذاری در مقایسه با قیمت کارخانه حداکثر باید ۲۰ درصد اضافه شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام.اگر سازمان یافته است چرا جلو گرانی راکسی نمیگیرد.همه فقط میگن گران،قیمت واقعی نیست،ازخلاء نبود نمایندگان، دلال ها سوءاستفاده کردند.