کد مطلب: ۳۷۱۲۸۵

چرا قیمت جهانی طلا کاهش یافت؟ / جدیدترین پیش‌بینی‌ها از بازار فلز زرد

چرا قیمت جهانی طلا کاهش یافت؟ / جدیدترین پیش‌بینی‌ها از بازار فلز زرد

امروز به دنبال تقویت بازار سهام در آمریکا، قیمت طلا اندکی کاهش یافت. از مهم‌ترین دلایل رشد بازار سهام می‌توان به توافق ترامپ با رهبران دموکرات بر سر صرف هزینه دو تریلیون دلاری در بخش زیرساخت‌ها اشاره کرد. با این حال بسیاری از تحلیلگران به آینده بازار طلا در بلندمدت خوشبین هستند.

قیمت جهانی طلا از ماه ژانویه (ابتدای سال جاری میلادی) موفق شد به کانال هزار و 300 دلار وارد شود و همچنین در اواسط ماه فوریه با ثبت رکوردی جدید، به بیش از هزار و 340 دلار به ازای هر اونس رسید. با این حال این بازار فلز زرد در هفته‌های گذشته روند نزولی به خود گرفت؛ به‌گونه‌ای که در بیست و سوم آپریل (سوم اردیبهشت ماه) به کمترین سطح سال 2019 رسید.

به گزارش تجارت‎نیوز ، امروز به دنبال تقویت بازار سهام در آمریکا، قیمت طلا اندکی کاهش یافت و به هزار و 281 دلار و 12 سنت رسید.

از دلایل رشد بازار سهام می‌توان به توافق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با رهبران دموکرات بر سر صرف هزینه دو تریلیون دلاری در بخش زیرساخت‌ها اشاره کرد.

همچنین نشست مهم فدرال‌رزرو برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره از دیگر عواملی است که بر شاخص بورس در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

با این حال به عقیده برخی تحلیلگران به دلیل سیاست‌های اقتصادیِ حال حاضر، چشم‌انداز مثبتی برای طلا وجود دارد و تا زمانی که رشد میزان بدهی‌های دولت آمریکا از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور سریع‌تر باشد، احتمال بازگشت طلا به روند صعودی بیشتر است.

از سوی دیگر، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده و خزانه‌داری در حال دستکاری بازار طلا هستند.

دولت، فدرال‌رزرو و وزارت خزانه‌داری با استفاده از سیاست‌های تسهیل کمی و دستکاری بازار اوراق قرضه به کاهش قیمت طلا در هفته‌های اخیر دامن زده‌اند.

با این حال پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای طلا به‌ویژه ازسوی بانک‌های مرکزی دو کشور روسیه و چین، موجب می‌شود این اقدامات از سوی آمریکا بی‌نتیجه بماند و در نهایت زمانی که میزان واقعی عرضه و تقاضا مشخص شود، قیمت جهانی طلا هم افزایش یابد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    طلا با دلار معامله میشه نه پول چین و روسیه پس ارزش گذارش مشخصه که بخاد ارزون بشه یا گرون…. طلا رو همیشه از ارزش دلار پایینتر نگه میدارند…. افزایش تقاضا منجر به افزایش ارزش دلار میشه و همچنین گران شدن دیگر اقلام مربوط به حاشیه طلا و دلار مثلا نفت بشه بشکه ای ۲۰۰ دلار در کنارش مثلا ماشین و موبایل و غیره خیلی گرون میکنند به این بهانه اما بعدا میارن روی بشکه ای ۵۰ دلار اما ماشین و موبایل و غیره خیلی گرون میمونن و دیگه ارزون نمیشن این میشه که اقتصاد کشورهای جهان سوم نابود میشه و به رشد نمیرسه و مدام تورم داره و طبقات اجتماعی شکاف دارتر میشه و غیره