کد مطلب: ۳۳۳۹۰۱

۹ پیش‌بینی متفاوت از قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۹

9 پیش‌بینی متفاوت از قیمت جهانی طلا در سال 2019

در روزهای پایانی سال 2018، بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی چشم‌انداز خود از قیمت جهانی طلا را در سال آینده منتشر کرده‌اند. از آنجا که این موسسات حجم عظیمی از سرمایه و دارایی را تحت کنترل دارند، مواضع آنها قابل توجه است.

در روزهای پایانی سال میلادی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و موسسات مالی معمولا چشم‌انداز خود از قیمت کالاهای مختلف را برای سال آینده منتشر می‌کنند. در مورد قیمت جهانی طلا هم در حال حاضر پیش‌بینی‌های متفاوتی در سال 2019 وجود دارد. هرچند ممکن است پیش‌بینی‌های موسسات مالی و بانک‌ها هم مثل سایر پیش‌بینی‌ها درست نباشد، اما از آنجا که این شرکت‌ها حجم عظیمی از سرمایه‌ و دارایی را تحت کنترل دارند، مواضع آنها قابل توجه است و باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به هزار و 248 دلار و 96 سنت در هر اونس رسیده و در حال حاضر در بالاترین سطح پنج ماه اخیر قرار دارد.

با این حال پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد آینده فلز زرد وجود دارد. در این گزارش 9 پیش‌بینی متفاوت از چشم‌انداز قیمت جهانی طلا برای سال آینده میلادی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

گلدمن سَکس (Goldman Sachs)

این شرکت خدمات مالی آمریکایی معتقد است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2018، به نظر می‌رسد طلا به کالای سرمایه‌ای جذابی تبدیل شده و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده وجود دارد، انتظار می‌رود به جذابیت طلا افزوده شود. این گروه قیمت طلا برای سال آینده را هزار و 325 دلار در هر اونس پیش‌بینی کرده است.

جی‌پی مورگن چیس (JPMorgan Chase)

بر اساس پیش‌بینی‌های این گروه، به دلیل سیاست‌های انقباضی فدرال‌رزرو و افزایش نرخ بهره، احتمالا قیمت طلا از اواسط سال 2019 روند نزولی به خود خواهد گرفت.

این موسسه آمریکایی هم قیمت طلا برای سال آینده میلادی را هزار و 294 دلار در هر اونس پیش‌بینی کرده است.

کردیت سوئیس (Credit Suisse)

این شرکت خدمات مالی سوئیسی معتقد است که با توجه به تقویت بیشتر دلار به دنبال افزایش نرخ بهره، قیمت طلا به هزار و 250 دلار خواهد رسید.

موسسه تحقیقاتی بوفا مریل لینچ (BOFA Merrill Lynch)

تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی بر این باورند که با توجه به کسری بودجه ایالات متحده و جنگ تجاری و تعرفه‌هایی که اقتصاد این کشور را آسیب‌پذیر می‌کند، قیمت جهانی طلا در سال آینده افزایش خواهد یافت؛ چرا که تقاضا برای داشتن یک دارایی امن به فلز زرد باز می‌گردد.

این کارشناسان می‌گویند، به دنبال اصلاحات مالیاتی مد نظر دولت آمریکا، صورت‌های مالی دولت جلوه بدتری خواهد داشت و این روند موجب خواهد شد قیمت هر اونس طلا به هزار و 350 دلار برسد.

بانک ای‌بی‌ان آمرو (ABN Amro)

بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت خدمات مالی هلندی، طلا به سرمایه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد شد و قیمت هر اونس طلا به هزار و 400 دلار می‌رسد.

بانک اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC)

این بانک بریتانیایی قیمت هزار و 292 دلار در هر اونس طلا را برای سال آینده میلادی پیش‌بینی کرده است.

با این حال تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در اچ‌اس‌بی‌سی معتقد است که به دلیل عدم اطمینان بازارهای مالی جهان، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در سال آینده نوسانات بسیاری داشته باشد.

کومرتس‌بنک (Commerzbank)

پیش‌بینی این بانک آلمانی از قیمت طلا در سال 2019 حدود هزار و 500 دلار است.

اگرچه در هفته‌های اخیر قیمت جهانی طلا افزایش یافته اما بسیاری از کارشناسان صندوق‎‌های پوشش ریسک معتقدند که قیمت طلا در سال 2019 کاهش خواهد یافت. کومرتس‌بنک آلمان اما این چشم‌انداز از سوی کارشناسان را یک سیگنال مثبت قلمداد می‌کند و معتقدند که قیمت طلا در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت.

بانک اسکاتیا (Scotia)

بر اساس پیش‌بینی‌های این بانک کانادایی، قیمت هر اونس طلا در سال آینده به هزار و 300 دلار می‌رسد.

بانک تی‌دی (TD)

تی‌دی، دیگر بانک کانادایی نیز به قیمت صعودی طلا در سال آینده امیدوار است. بانک تی‌دی پیش‌بینی کرده که در سه ماهه پایانی سال 2017 قیمت هر اونس طلا به هزار و 375 دلار و در نهایت به هزار و 400 دلار خواهد رسید. این قیمت آخرین بار در سال 2013 مشاهده شده است.

*منبع: goldsilver.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا مردم نگران بی ارزش شدن داراییشون هستند ومیخوان ارزش پولشون کم نشه مجبورند ریسک کنند وپولشونو به طلا تبدیل کنند خدا کمکمون کنه چه بسرمون داره میاد