کد مطلب: ۱۲۸۱

دو علامت مهم به بازار سهام/ تزریق نقدینگی و کاهش نرخ سود سپرده‌ها

بازار سهام که در هفته‌های گذشته به واسطه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی واکنش منفی از خود نشان داده بود، از امروز دو علامت مهم از جمله تزریق نقدینگی سنگین و کاهش نرخ سود سپرده‌ها دریافت کرد.  به دنبال حمایت دولت از بازار سرمایه، علی طیب نیا وزیر اقتصاد شب گذشته نشستی اضطراری در این

بازار سهام که در هفته‌های گذشته به واسطه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی واکنش منفی از خود نشان داده بود، از امروز دو علامت مهم از جمله تزریق نقدینگی سنگین و کاهش نرخ سود سپرده‌ها دریافت کرد.

به دنبال حمایت دولت از بازار سرمایه، علی طیب نیا وزیر اقتصاد شب گذشته نشستی اضطراری در این باره برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
در این نشست مقرر شد، تا نقدینگی تازه و سنگینی به تدریج وارد بازار سهام شده و این بازار را به تعادل برساند.
تزریق نقدینگی به میزان 5 هزار میلیارد ریال به صورت تدریجی که از امروز با عاملیت صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه آغاز شد، روند بازار را از کاهش‌های پیاپی به روند صعودی بازگرداند.
این تزریق نقدینگی در حالی توسط صندوق مشترک توسعه بازار با حمایت بانک‌های دولتی، خصوصی و بیمه‌های بزرگ انجام می‌شود که در کنار آن دولت تدابیر ویژه دیگری برای بازار اتخاذ کرده است.
به این ترتیب وزیر اقتصاد در اقدامی نسبت به کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات در آینده خبر داده و تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات کاهش خواهد یافت.
وی در رابطه با وضعیت اخیر بازار سهام خاطرنشان کرد که جاذبه سرمایه‌گذاری در بورس به نسبت گذشته با توجه به رویه پیش‌بینی شده افزایش می‌یابد.
با این تفاسیر که بورس تهران برای بازگشت به حالت تعادل نیازمند یک شوک مهم و کاری بود اکنون با دو علامت مهم رخ داده و به نظر می‌رسد، بازار در روزهای آینده به شرایطی بسیار بهتر بازگردد.
بر همین اساس شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش بیش از 500 درصدی به کانال 74 هزار واحدی بازگشت که بیشترین تاثیر مثبت را شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی، خودرویی، بانکی و مخابراتی داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.