خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۴۱۹۷

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

دپوی روزانه ۳۰۰ خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان

دپوی روزانه 300 خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید که تعطیلی‌های پی در پی در صنعت خودروسازی باعث شد که روزانه به جای تولید سه هزار دستگاه خودرو تنها 300 خودروی ناقص تولید و در انبارها دپو کنیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره آینده بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: با این وضعیت پیش‌رو به نظر می‌رسد که خطوط تولید دو خودروساز از سه به دو شیفت تقلیل یابد. چرا که طی یک ماه اخیر خودروسازان کشور دو روز هفته را تعطیل کردند و از آن سو در بدترین شرایط فضای کسب و کار تعطیلات تابستانه را هم برای کاگران اعمال کرده‌اند.

مهدی دادفر افزود: بازخورد تعطیلی مداوم صنعت خودروسازی کشور این شد که از سه هزار تولید روزانه خودرو امروز تنها 300 دستگاه خودروی ناقص تولید و در انبارها دپو کنیم. در این شرایط از کمبود قطعات خودرویی همچون انژکتور به کمیاب شدن فرمان خودرو رسیده‌ایم. چنانچه این وضعیت به همین روال پیش رود دیگر قادر به تولید اتاق خودروها نیز نخواهیم بود.

او اظهارکرد: اوج گرفتن تقاضا در برابر خودروهای داخلی منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. از ابتدای سال تاکنون وارداتی در حوزه خودرو نداشته‌ایم. حالا به نظر می‌رسد که نبود مدیریت در بخش خودروسازی داخلی باعث شود که پراید به قیمت‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده، نزدیک شود.

دادفر در پاسخ به این پرسش که آیا برای تعادل قیمت خودروها در بازار امکان باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تا پایان سال وجود دارد یا خیر؟ گفت: واردکنندگان دیگر جرات واردات خودروهای خارجی را ندارند و از این رو به نظر می‌رسد که برنامه بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو از سوی دولتی‌ها منحل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا همش ترفند هست
    حاضرم قسم بخورم

  • ناشناس

    پس خود کفایی کو ؟

  • ناشناس

    تا سال 1400 این بدبختیا ادامه داره. از ماست که برماست. هممون هم سرکاریم تا اون زمان