کد مطلب: ۴۰۰۴۶۷

رئیس بانک مرکزی اروپا منصوب شد

رئیس بانک مرکزی اروپا منصوب شد

کریستین لاگارد رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول، اولین رئیس زن بانک مرکزی اروپا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از راشا تودی، کریستین لاگارد، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول اولین رئیس زن بانک مرکزی اروپا می‌شود. پارلمان اروپا او را بدون هیچ رقیبی برای این سمت انتخاب کرد.

لاگارد در روز سه شنبه طی جلسه عمومی پارلمان اروپا، با کسب 394 رای موافق، 206 رای مخالف و 49 ممتنع انتخاب شد.

ولی همه از انتخاب او خوشحال نبودند. اعضای پارلمان اروپا با کنایه اشاره کردند این نتیجه تعجب آور نبوده چون هیچ رقیب دیگری برای او وجود نداشت. سایر اعضا اظهار داشتند که لاگارد حتی زحمت رفتن به جلسه را هم به خود نداده است.

قابل توجه است که پارلمان اروپا تنها یک نظر غیر الزام‌آور می‌دهد که آیا شخصی برای این نقش مناسب است یا نه. انتصاب لاگارد به این سمت قرار است در اجلاس شورای اروپا که در اکتبر برگزار می‌شود توسط رهبران اتحادیه اروپا رسمی می شود. این کار چند روز قبل از کناره گیری ماریو دراگی، رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا انجام می‌شود.

اگر انتصاب لاگارد تایید شود، دوره 8 ساله او به عنوان رئیس یکی از قدرتمندترین موسسات مالی دنیا در اول نوامبر آغاز می‌شود.

لاگارد، یک وکیل سابق، اولین زنی بود که از گروه جی7 به عنوان وزیر دارایی خدمت کرد و بعد اولین زنی شد که ریاست صندوق بین المللی پول را در 2011 بر عهده گرفت. وی پیشتر از ریاست صندوق بین‌المللی پول استعفا داد تا بتواند نامزد سمت ریاست بانک مرکزی اروپا شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.