کد مطلب: ۵۸۹۷۸۱

راز جراحی‌های لاغری

راز جراحی‌های لاغری

جراحی‌های لاغری به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل جراحی‌های محدود کننده، جراحی‌هایی که باعث کاهش جذب می‌شوند و کاشت یک وسیله‌ی الکترونیکی می‌باشند. براساس این سه دسته روش‌های جراحی متفاوت می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه امروزی ، افزایش آمار چاقی در دنیا می‌باشد که این آمار روزانه در حال افزایش می‌باشد. روند افزایش وزن علاوه بر تاثیر بر روی ظاهر فرد ، بر بیماری‌هایی که با افزایش وزن به آن مبتلا می‌شویم نیز اثرگذار است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی متقاضی انجام جراحی‌های لاغری می‌باشند. اضافه وزن و انواع بیماری‌ها به دلیل زندگی ماشینی و استفاده از غذاهای ناسالم تبدیل به بزرگترین معضل در بین مردم شده است. این افراد به جای تغییر سبک زندگی ، افزایش فعالیت‌های ورزشی و رژیم غذایی سالم به سراغ روش سریع‌تر و پرخطر تر یعنی جراحی‌های لاغری می‌روند که در کنار مزیت‌های این جراحی، خطرات و عوارض چشمگیری نیز قابل مشاهده می‌باشد.

امروزه با تغییر معیارهای زیبایی جامعه و عمل‌های موفقیت آمیز در پزشکی ، افراد زیادی ، خواهان جراحی‌های لاغری و زیبایی هستند که باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت زیباجویان شده است.

بعضی از افراد، جراحی‌های لاغری را به دلیل درمانی و بعضی دیگر به دلیل زیبایی ظاهری انجام می‌دهند. گاهی کل اندام شخص دچار اضافه وزن می‌باشد و گاهی بعضی از اشخاص دچار چاقی موضعی می‌باشند که از یک یا چند روش جراحی زیبایی استفاده می شود. این شرایط برای فرد با جراحی‌های لاغری قابل درمان است.

جراحی‌های لاغری به دو شیوه باز و لاپاراسکوپی انجام می‌شود و به دلیل به روزبودن ، جراحی به روش لاپاراسکوپی و جای کمتری برای باقی ماندن جای برش‌ها و کم بودن مقدار باز شدن برش‌ها ، روش بهتری می‌باشد.

جراحی‌های لاغری به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل جراحی‌های محدود کننده، جراحی‌هایی که باعث کاهش جذب می‌شوند و کاشت یک وسیله‌ی الکترونیکی می‌باشند. براساس این سه دسته روش‌های جراحی متفاوت می‌شوند.

روش‌های مختلف برای جراحی موضعی لاغری وجود دارد از جمله عمل‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد ، لیپوماتیک ، لیپولیز ، ابدومینوپلاستی ، بای پس معده ، اسلیو معده ، لاغری پلیکاسیون و بالون معده می‌باشند.

اگر تصمیم به جراحی‌های لاغری دارید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که بدن هر فرد با دیگری متفاوت است و بدن شما براساس ظاهر و میزان نیاز به لاغری و تغییر باید برای جراحی‌های مختلف لاغری انتخاب و آماده شود.

برخی از جراحی‌های لاغری در ادامه مقاله راز جراحی‌های لاغری برای آگاهی بیشتر شما آماده شده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

جراحی لاغری با لیپوماتیک

در روش جراحی لیپوماتیک ، شکاف خیلی ظریفی ایجاد می شود و از این برش ، لوله کانولا در جهت های مختلف با امواج فراصوت شروع به لرزش می کند و از طریق همان لوله با قدرت مکش چربی ها از بدن خارج می شود.

لاغری با جراحی لیپولیز

در روش جراحی لیپولیز ، شکاف خیلی ظریفی برای باقی نماندن جای اسکار روی بدن فرد ایجاد می‌شود که چربی های تجمع شده از طریق امواج اولتراسونیک یا امواج لیزری سوزانده می‌شود و به صورت روغن ذوب شده از طریق شکاف از بدن خارج می‌شود.

تفاوت و شباهت لیپوماتیک و لیپولیز

هدف از انجام هر دو جراحی ، لاغری موضعی هستند اما مکانیسم‌هایشان متفاوت می باشد. لیپوماتیک نوعی لیپوساکشن مدرن است. یکی از عمده تفاوت این دو روش در چربی خارج شده از بدن می باشد، در روش لیپوماتیک از چربی های خارج شده می توان مجدد استفاده کرده و در نواحی مختلفی اعم از صورت ، سینه ، باسن تزریق نمود.

اما چربی‌ها در روش جراحی لاغری لیپولیز ، تبدیل به روغن مایع می‌شود و چربی‌ها در قسمت های دیگر قابل تزریق و استفاده نمی باشد.

استفاده از چربی خارج شده

پس از اینکه چربی مورد نیاز به صورت سالم با روش لیپوماتیک از بدن خارج شد و پس از آماده شدن در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود.

امروزه تزریق چربی یکی از پرطرفدارترین روش‌ها محسوب می‌شود.

مزایای جراحی لاغری

از مزایای جراحی.های لاغری می‌توان به کاهش سریع وزن ، بهبودی بیماری‌های ناشی از چاقی ، بهبود کیفیت زندگی فرد ،افزایش متابولیسم ، افزایش طول عمر و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستند ؟

اگر شما دارایی شرایط ذکر شده می‌باشید می‌توانید کاندید مناسبی برای جراحی‌های لاغری باشید.

کسانی که شاخص توده ی بدنی شان بین ۳۵-۴۰ می‌باشند.

کسانی که با افزایش وزن دچار بیماری‌های فشارخون ، دیابت ، کبد چرب و غیره شده‌اند.

کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و نوجوانان در صورت مشکلات حاد از اضافه وزن

اگر از الکل و دخانیات استفاده نمی‌کنید.

اگر چندین سال با چاقی درگیر هستید.

اگر مشکل پرخوری داشته‌اید و میزان اشتهای تان اکنون از کنترل تان خارج شده است.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که باعث اضافه وزنتان شده است.

جراحی لاغری اصطلاحی است که اشاره به کاهش وزن موثر در افراد چاق را دارد. جراحی لاغری عمل ساده‌ای نیست و از چندین تکنیک و روش برای جراحی‌های لاغری استفاده می‌شود. مکانیسم‌های لاغری ، کاهش حجم معده و میزان جذب مواد غذایی یا هردو می‌باشد.

پس از جراحی‌های لاغری باید سبک زندگی سالم را در پیش گرفت و روزانه موظف به انجام ورزش‌های سبک می‌باشید. وزن شما باید ثابت بماند و از پرخوری مانند گذشته پرهیز کنید. این جراحی‌ها باعث کاهش وزن می‌شود اما این نکته را می‌دانید که هیچ روشی برای لاغری مناسب‌تر از ورزش و رژیم غذایی مناسب نمی‌باشد.

هزینه جراحی‌های لاغری چقدر می‌باشد؟

هزینه جراحی‌های لاغری با توجه به روش انتخاب شده و ناحیه تحت درمان مشخص می‌شود، به همین علت نمی‌توان به طور دقیق هزینه را اعلام کرد.

برای کسب اطلاع از هزینه شما می‌توانید به یک پزشک مجرب مراجعه کنید تا او پس از بررسی وضعیت شما هزینه را به شما بگوید.

منبع : https://razjarahi.ir

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.