کد مطلب: ۳۶۴۸۶۷

راهکارهایی برای تجربه یک سفر دلچسب با هواپیما و قطار

راهکارهایی برای تجربه یک سفر دلچسب با هواپیما و قطار

درست از زمانی که شخصی برای خرید بلیط هواپیما یا تهیه بلیط قطار به سوی مقصد اقدام می‌کند، می‌توان با به کارگیری ترفندها و راهکارهایی به نسبت ساده، سفری دلپذیرتر از همیشه را تجربه کرد. در این مقاله، راهکارهایی برای تجربه یک سفر دلچسب با هواپیما و قطار بیان شده است.

شاید فکر کرده باشید تجربه یک سفر ایده‌آل و دلچسب به عوامل متعددی بستگی دارد و همه افرادی که در پشت پرده و فراهم آوردن مسیرها برای رسیدن به مقصد هستند نیز می‌توانند نقش مهمی در مورد لذت بردن از سفر ایفا کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیچ‌کس به اندازه خود شخص نمی‌تواند در لذت بردن خود از سفرهایش چقدر نقش دارد.

درست از زمانی که شخصی برای خرید بلیط هواپیما یا تهیه بلیط قطار به سوی مقصد اقدام می‌کند و برای این سفر چمدان می‌بندد می‌توان با به کارگیری ترفندها و راهکارهایی به نسبت ساده، سفری دلپذیرتر از همیشه را تجربه کرد. در این مقاله، راهکارهایی برای تجربه یک سفر دلچسب با هواپیما و قطار بیان شده است.

455218744 280571

پله اول برای تجربه سفری دلچسب

همیشه تجربه کردن احساس خوبی در موقعیت‌های مختلف، به نگرش شخص به امور و مقدماتی که برای دست‌یابی به بهترین شرایط تدارک می‌بیند بستگی دارد. داشتن برنامه‌ای درست و در نظر گرفتن جزئیاتی که موجب بهینه‌سازی تجربیات در سفر شود با فراهم کردن چند راهکار ساده امکان‌پذیر است. قبل از هر چیزی باید سعی کرد برای سفرها یک برنامه داشت و همه مسیرها و روالی که مد نظر است در این سفر تجربه کرد را به زبان ساده برای خود نوشت. روز سفر را مشخص کرد و تصمیم گرفت که در چه بازه زمانی قرار است در این سفر بود. اولویت‌ها را یادداشت کرد و لیست حداقل و حداکثر مکان‌هایی که باید در این سفر از آن‌ها دیدن کرد را نوشت. کمی اطلاعات را در مورد مقصد بالا برد و سعی کرد مثل یک حرفه‌ای به سوی جلو گام برداشت.

455937806 173602

455220064 398298

با ترفندهای خرید یک بلیط ایده‌آل آشنا شوید

خرید بلیط هواپیما تنها به این ختم نمی‌شود که در گوگل نام مقصد را سرچ کرد بعد باید در اولین گزینه و بدون در نظر گرفتن هیچ جزئیاتی بلیط خرید؛ باید قبل از هر چیزی با آداب رزرو بلیط هواپیما آشنا بود. قبل از هر چیزی باید دانست که برنامه‌ریزی در مورد خرید بلیط هواپیما هم می‌تواند، کمک کند تا انتخاب‌های بیشتری پیش رو قرار گیرد و در هزینه‌ها هم تا میزانی صرفه‌جویی شود. اگر هدف سفر به کشورهای خارجی باشد باید از چند ماه زودتر هوشیار بود و در مورد سفرهای داخلی زیر نظر گرفتن وب‌سایت‌ها حداکثر یک‌ماه زودتر هم کافی است.

برای خرید بلیط هواپیما همه ایرلاین‌ها و روزها و ساعت‌های مختلف را باید چک کرد و هر زمانی که قیمت بلیط مناسب‌‌تر بود، آن را خریداری کرد. باید دانست که معمولا روزهای وسط هفته و ساعت‌های صبح زود یا زمان‌هایی که مصادف با زمان وعده‌های غذایی است معمولا ارزان‌تر هستند. به علاوه هر زمانی که تردد مسافران در آن زمان بیشتر شود قیمت‌ها بیشتر است پس اگر ارزان بودن روی دلچسب‌تر شدن سفر تاثیر زیادی دارد، باید سعی کرد زمان‌های خلوتتر را برای سفر انتخاب کرد!

به علاوه باید دانست که در نظر گرفتن وب‌سایت‌های مختلف و چک کردن قیمت‌ها در همه آنها هم امری محال است و هم عدم اصمینان و حس اعتمادی که با سامانه‌های مختلف وجود دارد شخص را بیشتر سردرگم می‌کند. بهتر است برای خرید بلیط هواپیما یک سامانه مطمئن مثل AirplaneTicket.ir را در نظر گرفته و با چک کردن همه پروازها در آن و مشاهده لیست کاملی از ایرلاین‌های داخلی و خارجی سفری مطمئن و بی‌دغدغه را تجربه کرد.

چمدان را با دقت ببینید

اینکه هدف از این سفر چیست و قرار است چند روز در مقصد ماند می‌تواند روی میزان وسیله‌هایی که برای سفر انتخاب می‌شود موثر باشد. اگر قرار است یک سفر تفریحی تجربه شود و بیشتر وقت را در جاذبه‌ها و اماکن دیدنی گذراند، حمل کردن تعداد زیادی ساک و چمدان سنگین تنها باعث خستگی می‌شود. به علاوه باید مطمئن بود خیلی از این وسایل بدون اینکه حتی دست بخورند دوباره به کمد برمی‌گردند. پس تمام چیزهای ضروری و وسایل شخصی مورد نیاز را درون یک ساک کوچک باید گنجاند و مطمئن بود اینگونه سفر راحت‌تری را می‌توان تجربه کرد. اگر هم شخصی فکر می‌کند قرار است چندین هفته را در سفر باشد و یا تصمیم دارد به مقدار زیادی خرید کند بهتر است با دقت بیشتری چمدان خود را ببندد و با در نظر گرفتن فضای بیشتر برای خریدها به فکر بازگشت هم باشد.

ابزارهای سرگرمی فراموش نشود

به همراه داشتن وسیله‌های سرگرم‌کننده برای مسیر سفر اضافه کردن فیلم‌ها و بازی‌های جالب و سرگرم‌کننده بر روی تلفن همراه یا آی‌پد می‌تواند ایده فوق العاده‌ای باشد. پس اگر شخصی اهل کتاب خواندن است می‌تواند یک کتاب جذاب هم با خود بیاورد و از استفاده درست از زمان و لذت بردن از کارهایی که شاید بارها برای انجام آن‌ها اقدام کرده و به دلیل مشغله کاری موفق نشده، لذت ببرد.

خوراکی‌ها، فراموش نشود

خیلی‌ها ممکن است فکر کنند هم در سفرهای هوایی و هم گاهی در سفر با قطار با نوشیدنی و غذا از آنها پذیرایی می‌شود اما بهتر است که همراه خود هم کمی تنقلات و اسنک‌های سبک و مقوی بیاورد و در حین سفر گاهی مشغول به خوردن شود. به علاوه اگر کودک هم قرار است در این سفر همراه باشد آوردن مقداری غذا و تنقلات خوشمزه و مقوی در طول مسیر سفر برای او تا حدودی ضروری است. بهترین گزینه‌های برای سفر مغزها، میوه خشک و یا تازه و شکلات تلخ و آبنبات و خوراکی‌های ریز است که هم خوردنش راحت است و هم انرژی مورد نیاز بدن را به سادگی تامین می‌کند.

در فرودگاه یا ایستگاه قطار به موقع حاضر شوید

روی بلیط‌ها اکثرا حک شده که مسافر باید به موقع حضور پیدا کند اما باید بدانید زودتر رسیدن قبل از سفر کمک می‌کند تا استرس و فشار کمتری تجربه شود و با آرامش بیشتری سفر را آغاز کرد. در مورد سفرهای هوایی خارجی چند ساعت زودتر و سفرهای داخلی حداقل نیم ساعت زودتر باید در فرودگاه حضور داشت و در سفر با قطار هم باید سعی کرد به ایستگاه به موقع رسید.

لایه لایه لباس بپوشید

در طول سفر همیشه بهتر است که به جای پوشیدن یک لایه ضخیم از لباس چند لایه نازک‌تر را روی هم پوشید چون با آن روش اگر هوا گرم شود هیچ راهی جز تحمل کردن باقی نمی‌ماند. اما زمانی که لایه لایه لباس پوشیده شود می‌‍‌توان در صورت گرم شدن هوا یک لایه را در آورد. یا هر موقع سرد شد لباس را بیشتر کرد و احساس راحتی بیشتری را در طول سفر تجربه کرد. به علاوه نباید فراموش کرد که پوشیدن یک کفش راحت نیز می‌تواند در راحتی به میزان زیادی تاثیرگذار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.