کد مطلب: ۳۷۸۲۷۲

تا پایان سال دو مسیر تاکسی هوایی راه‌اندازی می‌شود

تا پایان سال دو مسیر تاکسی هوایی راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان امسال حداقل در دو مسیر ایرتاکسی راه‌اندازی شود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، مراسم امضای تفاهم‌نامه در حوزه هوانوردی عمومی بعد از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

در این مراسم معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما با سابقه‌ترین و قدیمی‌ترین صنعت هوانوردی را در منطقه داریم.

شهرام آدم‌نژاد با بیان اینکه در حوزه هوانوردی عمومی کار چندانی انجام نداده‌ایم،‌ گفت:‌ در رابطه با طراحی و توسعه و آموزش ایرتاکسی ضرورت داشت پیش از این به این موارد می‌پرداختیم.

وی اظهار کرد: امکان توسعه وجود دارد و می‌توان از موانع کاست و در این راستا به موارد کلیدی در تفاهم نامه امروز توجه شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایجاد ساختار مقررات ویژه هوانوردی عمومی را از محورهای تفاهم نامه عنوان کرد و گفت:‌ واگذاری کارهای اجرایی، ایجاد سازوکار مقررات عملیات جهت شبکه ایرتاکسی و کاهش هزینه‌های ناوبری و فرودگاهی هوانوردی عمومی از محورهای این تفاهم نامه است.

آدم‌نژاد گفت:‌ همچنین استفاده از ظرفیت مراکز آموزش فنون کشور و ارتفاع سطح فناوری‌های هوانوردی عمومی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان امسال حداقل در دو مسیر ایرتاکسی راه‌اندازی شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.