کد مطلب: ۴۱۵۸۰۴

قیمت دلار و طلا در معاملات جهانی روز سه‌شنبه:

رشد اندک دلار در آستانه نشست فدرال‌رزرو / طلا ثابت ماند

رشد اندک دلار در آستانه نشست فدرال‌رزرو / طلا ثابت ماند

در آستانه نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو که امروز و فردا برگزار می‌شود، قیمت دلار امروز در برابر یورو و ین ژاپن اندکی رشد کرد. قیمت جهانی طلا هم با 0.1 درصد کاهش به هزار و 641 دلار رسید.

در معاملات روز سه‌شنبه در بازارهای آسیایی، قیمت دلار در برابر یورو و ین ژاپن اندکی بهبود یافت؛ این در حالی است که در معاملات هفته گذشته شاخص دلار 0.61 درصد افت کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا ضرب‌الاجل دونالد ترامپ برای پایان جنگ تجاری فرصت زیادی باقی نمانده و توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به روند مذاکرات میان دو کشور معطوف شده است.

دونالد ترامپ پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر آمریکا و چین نتوانند تا پیش از 15 دسامبر به توافقی دست پیدا کنند، تعرفه‌های جدیدی را بر کالاهای این کشور وضع خواهد کرد.

هر دلار آمریکا امروز به 108.56 ین ژاپن رسید و همچنین هر یورو به‌ازای 1.1064 دلار مبادله‌ شد.

از دیگر عواملی که بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده، می‌توان به انتخابات بریتانیا و نشست سران بانک‌های مرکزی اروپا اشاره کرد.

درحالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار از شانس بیشتری در این انتخابات برخوردار است، قیمت پوند هفته گذشته به بالاترین سطح هفت ماه گذشته رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات امروز در سطح 97.644 واحد قرار گرفت.

در آستانه نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو در آمریکا، قیمت طلا هم در معاملات روز سه‌شنبه ثابت ماند.

قیمت جهانی طلا امروز 0.1 درصد کاهش یافت و به هزار و 461 دلار رسید.

نشست دو روزه فدرال‌رزرو امروز و فردا برگزار می‌شود. درحالی‌که از ابتدای ژوئن تاکنون بانک مرکزی آمریکا در سه نوبت نرخ بهره را کاهش داده است، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در محدوده 1.5 تا 1.75 درصد باقی بماند.

موسسه گلدمن سَکس به‌تازگی قیمت هزار و 600 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده است. این شرکت خدمات مالی آمریکایی نگرانی از وقوع رکود و عدم قطعیت‌های سیاسی را از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت عنوان کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بلاخره بخریم طلا یا نه

  • ناشناس

    تو رو خدا مردم رعایت کنیم دلار و طلا نخریدنخریم هر چه تقاضای خرید طلا و دلار بیشتر بشه قیمت تمام اجناس بالا میره

  • سیّدمحمّدزعفرانچی

    موءسّسات رتبه بندی و قیمت گذاری از این کارها می کنند.