کد مطلب: ۳۲۵۷۵۷

دلایل رشد لاک‌پشتی امروز شاخص/بورس فردا چه می‌شود؟

دلایل رشد لاک‌پشتی امروز شاخص/بورس فردا چه می‌شود؟

امروز شاخص کل بورس با افزایش 642 واحدی در رقم 176 هزار واحد جای گرفت، چه عاملی باعث رشد امروز بازار سرمایه شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه (29 آبان‌ماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 5362 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 642 واحدی در رقم 176458 هزار واحد جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 5830 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 4 واحد در رقم 1914 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، بفجر، خریخت، مداران، کاوه، پردیس، خاهن، شپنا، کماسه، شسپا، پاسا، بکام، حفاری صفوف خرید تشکیل شد.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «رمپنا، مبین، فارس، جم، حکشتی» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «وامید، خودرو، کچاد، وغدیر، خساپا» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وتجارت، وبملت، تاپیکو، خساپا، ومعادن» بود و نمادهای «رمپنا، بفجر، پارند، امینیکم، شاراک» بوده است.

بورس5

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کند که فردا همچنان شاخص در محدوده 175 هزار واحدی باشد.

به گفته فعالان بازار سرمایه، شاخص کل بورس در دو روز ابتدایی جریان معاملاتی هفته جاری با ریزش بیش از هشت هزار واحدی به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و عرضه اولیه کگهر و تقاضای 400 میلیونی برای این سهام در فرابورس مواجه شد، اما در این دو روز اخیر شاخص کل بورس به دلیل رسیدن ارزش سهم‌های بنیادی از جمله نمادهای پالایشی‌ و پتروشیمی‌ به سطوح حمایتی روند صعودی به خود گرفته است؛ به طوری که روز گذشته پالایشی‌ها بورس را نجات دادند . همچنین در جریان معاملاتی امروز خبر نرخ تسعیر ارز دارایی‌های ارزی بانک‌ها نیز دوباره در بازار سرمایه شایعه شد به همین جهت بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای وبملت و وتجارت بود.

به عقیده برخی معامله‌گران بازار سرمایه، تا زمانی که شاخص از کانال ۱۸۰ هزار واحد عبور نکند این روند صعودی نخواهد بود و رسیدن به قله ۲۴۰ هزار واحدی محقق نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که شاخص پایان سال در محدوده 180 تا 190 هزار واحد قرار گیرد.

هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: با توجه به اینکه سهام اکثر شرکت‌ها به سطوح حمایتی مناسبی رسیده‌اند، نوسان پنج تا 10 درصدی مثبت را دارند، اما با توجه به مقاومت‌های روبه‌رو امکان عبور از آن بسیار سخت است. به توجه به پیش‌بینی هفتگی بورس ، پیش‌بینی می‌کنم که فردا همچنان شاخص در محدوده 175 هزار واحدی باشد و حوالی صفر در معامله‌ها باشد و نوسان قابل توجهی نباشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.