کد مطلب: ۳۲۳۸۵۷

پیش‌بینی هفتگی بورس/کدام صنایع پیشتاز بازار می‌شوند؟

پیش‌بینی هفتگی بورس/کدام صنایع پیشتاز بازار می‌شوند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه خودرویی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه خودرویی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

26 aban 1397

به گزارش تجارت‌نیوز، روند شاخص کل بورس در هفته اول آبان‌ماه متعادل بود، به طوری که انتشار گزارش‌های هفت ماهه امسال شرکت‌ها، رای مثبت نمایندگان مجلس به چهار وزیر کابینه، انتظار برای بهبود وضعیت اقتصادی و تسعیر نرخ ارز در گروه بانکی و همچنین افزایش نرخ در گروه خودرویی باعث شد که شاخص از قله 181 هزار واحدی به 183 هزار واحد برسد، اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم آبان‌ماه تقریبا صعودی بود؛ به طوری که در روز شنبه ( 12 آبان‌ماه 97) بازار سرمایه به دلیل حمایت حقوقی‌ها سبز پوش شد، اما در روز یکشنبه ( 13 آبان‌ماه 97) علی رغم حمایت حقوقی‌ها از بازار و تداوم روند مثبت شاخص، ناگهان با انتشار خبر رد CFT توسط شورای نگهبان شاخص کل بورس فروریخت، اما مجدد در دو روز پایانی هفته دوم آبان‌ماه با حمایت حقوقی‌‎ها از بازار شاخص به قله 185 هزار واحد رسید.

اما در هفته سوم آبان‌ماه موضوعاتی چون کاهش قیمت جهانی نفت، عرضه اولیه نماد کگهر در هفته جهارم آبان ماه، ادغام دو بانک ملت و سرمایه با همدیگر و عدم شناسایی نرخ سود تسعیر ارز در گزارش حسابرسی شده بانک ملت، رفتار محتاطانه سهامداران به دلیل مشخص نشدن میزان تاثیر تحریم‌ها در گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی باعث شد که شاخص از قله 185 هزار واحد به 181 هزار واحد برسد.

اما نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه خودرویی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

این‌روزها با توجه به نگرانی نسبت به گرفتاری بورس در رکود بلندمدت و به دلیل اینکه هنوز میزان تاثیر تحریم‌ها در گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی مشخص نشده است معامله‌گران با احتیاط در بازار رفتار می‌کنند و بازار حتی به سهم‌هایی که ارزندگی مناسبی دارند هم با توجه به ابهام در شرایط عمومی اقبال کمتری نشان می‌دهد. به عبارتی سهامداران سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته‌اند، اما برخی فعالان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند که روند شاخص کل بورس در روزهای ابتدایی هفته پیش رو صعودی است و صنایع خودرویی به دلیل احتمال افزایش نرخ و برخی تک سهم‌هایی مانند وتجارت پیشرو در بازار سرمایه خواهند بود.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 هادی نصیری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل صنایع کوچک،غذایی، پالایشگاهی،معدنی
2 ایمان رئیسی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل خودرویی، فلزی، معدنی
3 حامد مددی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک سهم‌ها
4 محمد باقر خادمی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک سهم‌ها
5 مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی _
7 محمد خبری زاد مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک سهم‌ها در گروه بانکی و خودرویی
8 مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل شوینده، غذایی
9 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی خودرویی، تک‌سهم‌ها
10 مجید مویدی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزات، پالایشی، شیمیایی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.