کد مطلب: ۴۴۹۳۵۹

رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای

رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای

رئیس سازمان چای گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود که در صورت تحقق این میزان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حبیب جهان‌ساز، رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار تاکنون ۱۶ هزار و ۶۲۱ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی افزود: امسال برگ سبز چای به سبب سرمای هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل با تاخیر ۱۰ روزه برداشت شد و همواره پیش‌بینی می‌شود طی ۴ تا ۵ روز آینده به دلیل افزایش عملکرد عقب‌ماندگی ‌برداشت جبران شود.

جهان‌ساز درباره آخرین وضعیت مطالبات چایکاران بیان کرد: تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و طی امروز و فردا ۶ تا ۷ میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود برداشت برگ سبز چای به ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برسد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: اگر امسال ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود، حدود ۳۰ هزار تن چای خشک از این میزان استحصال می‌شود که با این وجود ۳۰ درصد نیاز کشور از تولید داخل و مابقی واردات تامین می‌شود.

رئیس سازمان چای در پایان درباره اینکه پتانسیل خوداتکایی چای در داخل وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: با وجود آنکه پتانسیل تولید چای در گیلان و تا حدودی غرب مازندران است، از این رو به دلیل رطوبت، دما و نوع خاک تا ۵۰ درصد نیاز کشور به شرط حمایت و احیای باغات رها شده در داخل وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.