کد مطلب: ۳۱۷۱۷۰

ناظر گمرکات استان بوشهر خبر داد:

رشد ۵ درصدی ارزش صادرات در نیمه اول امسال

رشد ۵ درصدی ارزش صادرات در نیمه اول امسال

ناظر گمرکات استان بوشهر اظهار داشت:‌ در شش ماهه ابتدایی سال ۹۷، ۷ هزار و ۵۳۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۵ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه رشد ۵ درصدی ارزش صادرات و کاهش ۲۹ درصدی واردات در نیمه نخست امسال رقم خورد، گفت:‌ درآمدهای قطعی استان بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال بوده است که با محاسبه ضمانت‌‌نامه‌ها بیش از این خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، منصور بازیار با اشاره عملکرد گمرک بوشهر در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت:‌ در شش ماهه ابتدایی سال ۹۷ حدود ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۷ هزار و ۵۳۵ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۸ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۵ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر ۳۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۹۱۲ میلیون دلار از گمرکات استان وارد شده است، گفت:‌ این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۵ درصد و ارزشی ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد درآمدهای استان در این مدت بیان داشت: درآمد قطعی بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال بوده که با محاسبه ضمانت‌‌نامه‌ها بیش از این خواهد بود.

بازیار با اشاره به اینکه واردات از گمرکات استان بیشتر مربوط به کالاهای مصرفی بوده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط ارزی پیش آمده و ممنوعیت گروه کالایی ۴ فعلا بخشی از فعالیت‌ها متوقف است. هم اکنون کالاهای گروه ۲ و ۳ اجازه ترخیص دارند.

این مقام گمرکی با اشاره به فعالیت ملوانان و شناورهای سنتی و انفرادی یادآور شد: هم اکنون ۱۹۰۰ فروند شناور در گمرک‌های استان بوشهر فعال هستند که زمینه اشتغال ۱۱ هزار ملوان ، ۶۰۰ راننده خودروهای حامل و همچنین بیش از ۵۰۰ نفر کارگر در اسکله را به صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه تمامی تلاش گمرک رونق تولید و تقویت صادرات است، اظهار داشت: در همین راستا گمرک در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با ارائه یک بسته حمایتی که شامل انواع تسهیلات گمرکی می‌شود سعی دارد زمینه تقویت صادرات را برای واحدهای تولیدی کشور فراهم نماید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.