کد مطلب: ۳۱۲۲۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۱۷۸ درصدی درآمدهای عوارض خروج از کشور

رشد 178 درصدی درآمدهای عوارض خروج از کشور

در مرداد ماه سال جاری بیشترین افزایش در بین درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم با 178 درصد رشد مربوط به عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور بوده، به طوری که از میزان مصوب شده نیز عبور کرده است.

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی کل درآمد مالیاتی کشور در پنج ماهه نخست امسال حدود 43 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 16.8 درصد رشد داشته است.

در مرداد ماه سال جاری دولت از طریق عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور حدود 410 میلیارد تومان درآمد مالیاتی دریافت کرده است.

عوارض دریافت شده از خروج مسافر از مرزهای کشور در مرداد ماه سال 1395 از 120 میلیارد تومان با بیش از 25 درصد رشد به 150 میلیارد تومان در مرداد ماه سال 1396 رسیده است.

در مرداد ماه سال جاری عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با افزایش چشم‌گیری همراه بوده است.

آمارها نشان می‌دهد طی مرداد ماه سال گذشته تا مرداد ماه سال جاری بیشترین رشد در بین درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم مربوط به عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور بوده است.

عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با بیش از 178 درصد رشد از 150 میلیارد تومان در مرداد ماه سال 1396 به بیش از 410 میلیارد تومان در مرداد ماه سال جاری رسیده است.

میزان مصوب شده مجلس برای عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در سال 1397 معادل 800 میلیارد تومان است که طی پنج ماهه نخست سال 51 درصد آن محقق شده است.

همچنین میزان مصوب شده مجلس عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در مرداد ماه سال جاری 340 میلیارد تومان بوده که در میزان درآمد مالیاتی به دست آمده از این طریق در ماه مذکور بیش از مقدار مصوب شده آن است.

178

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قابل توجه وزارت امور خارجه با تقدیم احترامات این کار عادلانه نیست که هموطنان مقیم خا رج از کشور عوارض خروج از کشور به پردازند وبهتر این است که در این باره تجدید نظر شود.انصاری

  • ناشناس

    با این کار باعث تورم وحشتناکی میشود چون هر شخص بخواهد از ایران خارج شود برای بار دوم وسوم باید ۴۴۰ بدهد که این کار باعث افزایش هزینه مسافر وچون هزینه بالا میرود در اینده حتما حتما سفر های خارجی صدرصد پایین میاد وباعث ورشگستکی اژانس ها میشود الان هنوز به پایان قصه نزدیک نشودیم افزایش عوارص خروج حتما به حداقل ۲۰شغل ضرز میرساند یکی ان اژانس لست

  • کامران وکیل

    پرداخت وجه بدون دریافت هرگونه کالا یا خدمات اسم و عنوان خوبی ندارد. اسمش را هم نمی توان درآمد گذاشت! […]

  • کامران

    […]کجای دنیا برای خروج از کشور عوارض می گیرند ؛ واقعا خجالت کشیدن هم خوبه ؛ البته کاراینا از خجالت گزاشته و به […]تبدیل شده .

  • ياسمين

    وقتي عوارض خروج از كشور يكباره نزديك به سه برابر بشه معلومه كه درآمد دولت هم زياد ميشه هر چقدر هم خروج از كشور به خاطر گروني دلار نسبت به پارسال كمتر شده باشه باز هم درآمد دولت از محل عوارض خروج از كشور كم نميشه بلكه افزايش هم پيدا ميكنه