کد مطلب: ۳۳۷۷۹۰

رشد ۵۰ درصدی صادرات نفت عربستان به چین

رشد 50 درصدی صادرات نفت عربستان به چین

در ماه‌های گذشته میلادی عربستان 6.56 میلیون تن معادل 1.596 میلیون بشکه نفت در روز به چین صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

تلاش سعودی‌ها در گسترش سهم خود از بازار نفت چین در ماه نوامبر نتیجه داد و این کشور به بزرگترین تامین‌کننده نفت پکن تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از گلف بیزنس؛ طی ماه‌های گذشته عربستان تلاش کرده تا سهم خود از بازار نفت آسیا را افزایش دهد. این کشور در ماه نوامبر توانست به سلطه 19 ماهه روس‌ها بر بازار نفت چین خاتمه داده و به بزرگترین صادر کننده نفت به پرجمعیت‌ترین کشور جهان بدل شود.

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته میلادی عربستان 6.56 میلیون تن معادل 1.596 میلیون بشکه نفت در روز به چین صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

در این بین روسیه با صادرات 593 میلیون بشکه در روز معادل 6.55 میلیون تن نفت به چین دومین صادرکننده نفت به این کشور بوده است.

صادرات نفت روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

اخیرا شرکت نفت آرامکوی عربستان 5 قرارداد نفتی را با پالایشگاه‌های چینی بسته است که صادرات نفت سعودی‌ها به چین را در سال 2019 به 1.67 میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

چین همچنین در ماه نوامبر واردات نفت از آمریکا را که در ماه اکتبر و به دلیل جنگ تجاری متوقف کرده بود از سر گرفت که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد کاهش یافته و تنها 33 هزار و 500 بشکه در روز بوده است.

صادرات نفت ایران به چین اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته و به 388 هزار بشکه در روز رسیده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.