کد مطلب: ۷۵۴۷۷۲

گفتگوی روسای جمهوری ایران و آذربایجان

گفتگوی روسای جمهوری ایران و آذربایجان

رئیس جمهوری ایران و آذربایجان امشب درباره روابط دو کشور به گفتگو پرداختند و اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند روابط فی‌مابین تحت تاثیر القائات بدخواهان قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی در گفتگو با الهام علی‌اف اعلام کرد ایران و جمهوری آذربایجان نمی‌گذارند روابط فیمابین تحت تاثیر القائات بدخواهان قرار گیرد.

با توجه به حادثه سفارت آذربایجان که صبح جمعه در تهران اتفاق افتاد، روسای دو کشور در گفتگوی تلفنی به گفتگو در این باره پرداختند.
رئیس جمهور گفت: دولت‌های ایران و جمهوری آذربایجان، اجازه نمی‌دهند روابط فیمابین تحت تاثیر القائات بدخواهان دو ملت قرار گیرد.
در گفت‌وگوی تلفنی شنبه شب ابراهیم رئیسی و «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان، مراتب تسلیت دولت و ملت ایران بابت حادثه سفارت آذربایجان در تهران به وی ابلاغ شد.

رئیس جمهور با اشاره به ماموریت دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگیری ابعاد این واقعه، با ملت و دولت آذربایجان ابراز همدردی کرد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان بر پیوند‌های فرهنگی و تاریخی ناگسستنی بنیان نهاده شده، اظهار کرد: دولت‌های ایران و آذربایجان، اجازه نمی‌دهند روابط فیمابین تحت تاثیر القائات بدخواهان دو ملت قرار گیرد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشکر از ابراز همدردی و تسلیت آیت‌الله رئیسی به دولت و مردم کشورش تصریح کرد: این یک جنایت غیرمنتظره بود، ولی همکاری دو کشور در این زمینه باید چنان باشد که کسی به بهانه چنین حوادثی فرصت اخلال در روابط دوستانه دو کشور را پیدا نکند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهروند ایرانی

    عسی ان تکرهو وهوخیرلکم……. درسته بیدقتی پلیس ایران باعث مرگ ناخواسته کارمند آذرباجانی شد ولی تماس رییس جمهورایران باعث رفع روابط کدورت آمیز میشود