کد مطلب: ۲۴۶۷۸۴

روزهای خوش ملکه الیاف

روزهای خوش ملکه الیاف

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تعداد جامعه نوغانداران ۶۰ درصد افزایش یافته است.

علی‌اصغر داداش‌پور، با بیان اینکه توجه به سیاست‌گذاری قیمت نخستین سیاست حمایتی دولت در امر نوغانداری است، گفت: این امر در جهت تشویق مردم برای گرایش به این صنعت و برگرداندن اعتماد از دست رفته ناشی از اقدامات سالهای گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، با اشاره به اینکه پیله کرم ابریشم مشمول قیمت تضمینی دولت است، افزود: قیمت تضمینی در سال گذشته نسبت به سال ۹۱ از ۸ هزار و ۶۰۰ تومان به ۱۸ هزار و ۱۰۴ تومان رسیده است.

داداش پور با بیان اینکه مقرر شده که در سال جاری قیمت خرید تصمینی افزایش یابد، ادامه داد: این رشد ۱۱۰ درصدی عامل ایجاد انگیزه برای پرورش کرم ابریشم در میان مردم شد.

وی همچنین با اشاره به واردات نخ ابریشم، اضافه کرد:با دریافت مجوز افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم، درسال تعرفه واردات نخ ابریشم از ۱۵ به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

داداش پور با اشاره به توزیع پرورش کرم ابریشم در کشور از اوایل فروردین هر سال گفت: امسال به دلیل شرایط جوی و سرما، توزیع تخم نوغان از دوم اردیبهشت آغاز شده و تا دهه اول خرداد نیز ادامه دارد.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، حداقل درآمد ناخالص ناشی از هرجعبه پرورش کرم ابریشم را حدود ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: نوغانداری یکی از مشاغلی است که در کنار سایر مشاغل از خرده مالکی برخوردار است.

داداش پور کمک همگانی برای ترویج فرهنگ پرورش کرم ابریشم را از عموم خواستار شد و افزود: رونق دوباره این برند، رونق های اشتغال و اقتصاد را به همراه دارد .

وی از نخ ابریشم به عنوان ملکه الیاف نام برد و آن را ماده اولیه ارزشمند و گران قیمتی دانست که ارزش کالای ساخته شده را بالا می برد.

این‌مسئول با بیان اینکه محصول نهایی هرکرم ابریشم در پایان دوره ۴۵ روزه، یک پیله ۲ گرمی است، تصریح کرد: هرپیله نزدیک به هزار متر نخ ابریشم تولید می‌کند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، بیمه را یکی از راهکارهای کاهش ریسک در امر نوغانداری اعلام کرد و گفت: تعرفه بیمه هرجعبه تخم نوغان ۳۷ هزار تومان است که از این مبلغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان سهم تولید کننده است.

داداش پور ادامه داد: به دنبال راهکاری برای کاهش تعرفه بیمه کرم ابریشم از طریق آموزش ها و اطلاع رسانی ها توسط صندوق بیمه کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت نوغانداری در فرایند احیا قرار گرفته است، گفت: در این مدت تعداد جامعه نوغانداران ۶۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، با توجه به کهولت سن نوغانداران از ایجاد رغبت در میان جوانان از طریق کاهش میزان سختی کار خبر داد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.