کد مطلب: ۳۲۷۷۰۸

روسیه و کره جنوبی مذاکرات تجارت آزاد را کلید می‌زنند

روسیه و کره جنوبی مذاکرات تجارت آزاد را کلید می‌زنند

سفیر کره جنوبی در روسیه گفت: انتظار می رود مذاکرات توافق منطقه تجارت آزاد میان مسکو-سئول در سال آینده میلادی کلید زده شود.

«وُ یون کئون» سفیر کره جنوبی درمسکو گفت: مذاکرات بر سر انجام توافق منطقه تجارت آزاد بین مسکو و سئول احتمالا در سال ۲۰۱۹ میلادی شروع خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کئون گفت: پیش از این مدارک این مذاکرات به پارلمان کره تسلیم شده است و امیدواریم سال آینده میلادی مذاکرات فشرده‌ای در این باره شروع شود.

توافقنامه بر سر منطقه تجارت آزاد بین ۲ کشور در ژوئن سال جاری میلادی به دنبال دیدار رییس‌جمهور کره جنوبی از مسکو منعقد شد. سئول به دنبال افزایش قابل توجه سطح تجارت خود با مسکو است و به دنبال تسریع بخشیدن ساخت « ۹ پل» یعنی؛ همکاری در بخش گاز، راه‌آهن، جاده دریای شمالی، کشتی‌سازی، اشتغالزایی، ماهیگری و دیگر حوزه‌های همکاری است.

سال گذشته میلادی، تجارت میان سئول و مسکو با ۴۰ درصد رشد به ۱۹ میلیارد دلار رسید. هر ۲ کشور دارای پروژه‌های مشترکی در خاور شرق روسیه و مناسبات اقتصادی هستند که می‌تواند در صورت پیشرفت در بخش تحویل گاز افزایش پیدا کند.

بر پایه این گزارش در راستای همکاری اقتصادی ۲ جانبه، روسیه و کره جنوبی قرار است یک خط کشتیرانی باربری و مسافربری بمنظور اتصال بنادر اصلی یکدیگر راه‌اندازی کنند.

منبع:تاس نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.