کد مطلب: ۲۰۴۸۳۹

روند صعودی قیمت نفت متوقف شد

روند صعودی قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد اقتصادی مطلوب و انتظارات برای ضعیف شدن دلار که از تقاضا برای سوخت حمایت خواهد کرد، ثابت ماند.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو سنت نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه کاهش یافت و به ۵۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی نفت برنت با پنج سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۲.۷۷ دلار در هر بشکه رسید. برنت ماه جاری به بالای ۷۰ دلار صعود کرده بود.

به گفته معامله گران، ادامه ضعف ارزش دلار احتمالا تقاضا را از سوی کشورهایی که از ارزهای دیگر برای خرید این کالا استفاده می‌کنند، تقویت خواهد کرد. همزمان رشد اقتصادی مطلوب نیز از بازارهای نفت پشتیبانی کرده است.

بانک سرمایه گذاری "آر بی سی کپیتال مارکتس" در یادداشتی به مشتریان نوشت: اگرچه عوامل عرضه و تقاضای مطلوب از بازار حمایت کرده اما سرمایه گذاران نباید نشانه‌های احتیاط را نادیده بگیرند.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ فوریه، ۳.۹ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۲۲.۴ میلیون بشکه رسیده است.

این افزایش تا حد زیادی به دلیل رشد تولید آمریکا بوده که از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ درصد جهش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب تولید آمریکا از سطح تولید عربستان سعودی فراتر رفته و به تولید روسیه نزدیک می‌شود.

نفت آمریکا جذابیت فزاینده در بازارهای جهانی پیدا کرده و با آغاز آزمایش ابرنفتکش برای صادرات در بندر نفتی فراساحلی لوئیزیانا، نفت بیشتری از این کشور صادر خواهد شد.

افزایش تولید و صادرات آمریکا به معنای آن است که نفت ممکن است بزودی مازاد عرضه پیدا کند و در حالیکه در سال ۲۰۱۷ تحت تاثیر اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، دچار کمبود عرضه شده بود.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضا برای نفت به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ رشد خواهد کرد اما رشد تولید ممکن است از تقاضا فراتر رود.

بازار فیزیکی به این موضوع واکنش نشان داد و قیمت گریدهای منطقه‌ای از دریای شمال گرفته تا روسیه، آمریکا و خاورمیانه ارزانتر می‌شود زیرا تولیدکنندگان تلاش می‌کنند در بحبوحه عرضه گسترده، رقابتی بمانند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.