کد مطلب: ۴۰۴۹۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گرانی ۳.۵ درصدی نفت تنها طی یک هفته / عواملی که روند قیمت نفت را تغییر دادند

گرانی 3.5 درصدی نفت تنها طی یک هفته / عواملی که روند قیمت نفت را تغییر دادند

آغاز دور جدید مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا، احتمال کاهشِ بیشترِ تولید اوپک و حمله به نفتکش ایرانی از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار نفت در هفته گذشته میلادی بوده است.

تحت تاثیر آغاز دور جدید مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت با رشد 3.5 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پایین‌ترین قیمت نفت در هفته گذشته به روز سه‌شنبه هشتم اکتبر مربوط می‌شود. در این روز هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 57.94 دلار معامله شد.

افزایش تردیدها در مورد احتمال حصول توافق تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین کاهش رشد اقتصادی جهان از جمله مهم‌ترین دلایل افت قیمت نفت در سه روز ابتدایی هفته گذشته (دوشنبه تا چهارشنبه) بود.

در آخرین روز از معاملات هفتگی اما نفت برنت موفق شد بار دیگر از مرز 60 دلار عبور کند. هر بشکه نفت در معاملات روز جمعه با بیش از دو درصد رشد در مقایسه با روز قبل از آن به 60.55 دلار رسید.

نمودار زیر روند قیمت نفت را در هفته دوم اکتبر نشان می‌دهد:

قیمت نفت

روند صعودی قیمت نفت در هفته منتهی به 13 اکتبر

در عین حال، هفته گذشته دبیر کل اوپک اعلام کرد: کاهش بیشترِ تولید نفت یکی از گزینه‌های اوپک و متحدان آن در ماه دسامبر است.

این گزینه قرار است در نشست رسمی ماه دسامبر مورد بررسی قرار بگیرد.

اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه از ابتدای سال 2017 طی توافقی با هدف ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت محدودیت‌هایی در تولید خود ایجاد کردند.

از دیگر اتفاقاتی که قیمت نفت را در هفته گذشته تحت تاثیر قرار داد، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و حمله به نفتکش ایرانی بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.