کد مطلب: ۴۱۶۷۰۴

رشد ۱.۲ درصد قیمت نفت در هفته دوم دسامبر / امیدها به پایان جنگ تجاری طلای سیاه را گران کرد

رشد 1.2 درصد قیمت نفت در هفته دوم دسامبر / امیدها به پایان جنگ تجاری طلای سیاه را گران کرد

تحت تاثیر انتشار خبر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری میان پکن و واشینگتن، قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت 1.2 درصد رشد کرد و به بیش از 65 دلار به‌ازای هر بشکه رسید.

روز جمعه مقامات آمریکایی و چینی اعلام کردند که فاز اول توافق تجاری نهایی شده است. انتشار این خبر بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند مذاکرات دو کشور برای پایان دادن به جنگ تجاری 16 ماهه مدت‌هاست که توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود معطوف کرده است.

انتشار خبر نهایی شدن مرحله ابتدایی توافق تجاری موجب شد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح سه ماه گذشته برسد.

در‌حالی‌که هر بشکه نفت خام برنت در اوایل هفته در محدوده 64 دلار معامله می‌شد، در طول هفته گذشته 1.2 درصد رشد کرد و روز جمعه به بیش از 65 دلار رسید.

قیمت نفت

رشد 1.2 درصدی قیمت نفت در هفته دوم دسامبر

پایان تعرفه‌های مقابله‌جویانه افزایش رشد اقتصادی جهان، رشد تقاضا برای نفت و در نهایت گران شدن طلای سیاه را به‌دنبال خواهد داشت.

درحالی‌که دستیابی به توافق تجاری به عدم قطعیت موجود خاتمه می‌دهد و تا حدی به قیمت نفت کمک می‌کند اما سبقت گرفتن عرضه بر تقاضا در این بازار از دیگر دلایل نگرانی سرمایه‌گذاران است.

تحلیلگران بر این باورند که توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان اشتها برای دارایی‌های پرریسک را افزایش می‌دهد و این روند به نفع اقتصاد جهان است.

در معاملات روز پنج‌شنبه بازارهای جهانی، هر دو شاخص نیکی 225 در ژاپن و شاخص هنگ‌کنگ 2.5 درصد رشد کردند.

روز جمعه بورس نیویورک هم 135 واحد رشد کرد و رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

اگرچه قیمت نفت در هفته گذشته اندکی رشد داشته اما تازه‌ترین گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی که روز پنج‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد، علی‌رغم کاهش عمیق‌تر تولید اوپک و متحدانش، ذخایر نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.