کد مطلب: ۵۳۶۹۴۰

۹۰ ساعت دلهره زیر زمین/ ۲ معدنچی طزره هنوز پیدا نشدند

۹۰ ساعت دلهره زیر زمین/ ۲ معدنچی طزره هنوز پیدا نشدند

نزدیک به ۹۰ ساعت از ریزش تونل معدن زغال سنگ طزره و محبوس شدن دو کارگر در عمق زمین می‌گذرد اما به گفته مسئولان هنوز این دو کارگر نجات پیدا نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با عصر شنبه بود که بخشی از تونل یکی از شاخه‌های معدن زغال سنگ طزره در شمال دامغان وابسته به شرکت البرز شرقی ریزش کرد و دو کارگر ۳۰ و ۳۵ ساله در زیر آوار ماندند و حالا بعد از ۹۰ ساعت هنوز از این دو کارگر خبری نیست و جستجوها بی‌فایده بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان شهرستانی و استانی در محل معدن جلساتی را تشکیل و خواستار افزایش نیروهای امدادی شدند اما به گفته مسئولان البرز شرقی، میزان ریزش‌ها آنقدر زیاد است که دسترسی به مکان معدنچیان بسیار دشوار به نظر می‌رسد از طرف دیگر عملیات اکسیژن‌رسانی به این منطقه از روز اول انجام شده اما عملیات امداد هنوز تکمیل نشده است.

بعد از دو روز عدم توانایی دسترسی امدادگران به مکان، مسیر دومی نیز حفر شد و پنج تیم ۱۰ نفری امدادگران در این دو مسیر کار می‌کردند که گویا یکی از این مسیرها هم به نتیجه نرسیده است در نتیجه نزدیک به ۹۰ ساعت است که از سرنوشت معدنچیان خبری نیست.

در آخرین واکنش‌ها مدیرعامل البرز شرقی مالک معدن گفت: عملیات برای امدادرسانی به این دو معدنچی انجام و تقریباً تمام کارهای طزره تعطیل و فقط به این موضوع رسیدگی می‌شود.

منصور شریف با بیان اینکه پنج تیم با نیروهای تازه نفس تقویت هم شده‌اند و به صورت شیفتی و ۲۴ ساعته در حال آواربرداری هستند و تا کنون بیش از ۳۰۰ واگن از مکان ریزش شده زغال و دیگر نخاله‌ها برداشت شده اما تا کنون به مسیر ریزش تونل نرسیده‌ایم.

وی گفت: از روز گذشته یک تیم تخصصی دیگر به منظور استفاده حداکثری از توان و سرعت بخشیدن به روند آواربرداری افزوده شده تا کار سرعت بگیرد.

دستور برای بررسی حادثه شکوهیه قم و معدن ذغال سمنان

همچنین به گزارش ایرنا، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از دستور ویژه محمد شریعتمداری، برای بررسی دو حادثه آتش‌سوزی در یکی از واحدهای شهرک صنعتی شکوهیه قم و ریزش محل استخراج ذغال سنگ معادن البرز شرقی سمنان خبر داد.

حاتم شاکرمی افزود: به‌دنبال دستور ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، علی مظفری، مدیرکل بازرسی کار مسوول رسیدگی به دو حادثه اخیر شد.

وی گفت: همچنین به آقای مظفری ماموریت داده شد، ضمن اقدام اصلاحی در ایمن‌سازی محیط کار کارگران، هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی عوامل ایجاد این حوادث به دستگاه قضایی اقدام کند.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.