کد مطلب: ۵۴۹۵۲۲

یک زلزله و ۹ پس لرزه در تبریز /زمین‌لرزه خسارتی نداشت

یک زلزله و ۹ پس لرزه در تبریز /زمین‌لرزه خسارتی نداشت

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت مناطق متاثر از زلزله در تبریز، اعلام کرد که خوشبختانه هیچ مورد خسارت ناشی از زمین لرزه گزارش نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسماعیل نجار، درباره آخرین وضعیت شهر تبریز و دیگر مناطق متاثر از زلزله بامداد امروز در استان آذربایجان شرقی گفت: در ساعت ۳:۱۳ بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین تبریز را لرزاند که بلافاصله بلافاصله تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و نتایج بررسی‌های آنان نشان داد که خسارتی درپی این زلزله رخ نداده است.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان آذربایجان شرقی و به خصوص شهرهای تبریز و شبستر به حالت آماده باش درآمدند، گفت: هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و … از جمله این دستگاه‌ها بودند که همچنان نیز از آماده‌باش بیشتری برخوردار هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور را با بیان اینکه می‌توان گفت که زلزله بامدادی در تبریز به خیر گذشته است، گفت: پس از اولین زلزله، ۹ لرزه دیگر نیز در همین محدوده از سوی مرکز ژئوفیزیک به ثبت رسیده که بزرگترین آن ۴ ریشتر بوده و در ساعت ۷:۴۴ صبح امروز رخ داد.

نجار درباره آمادگی مردم نیز گفت: مردم همیشه باید برای مقابله حوادثی نظیر زلزله آماده باشند وقتی صحبت از آموزش‌های قبل از زلزله می‌شود منظور ارتقای همین آمادگی‌هاست. اما نباید بترسند یا اختلالی در روند زندگیشان به وجود بیاید.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.