کد مطلب: ۵۱۹۴۴۶

زمان، میزان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت

زمان، میزان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت

آخرین اخبار درمورد پرداخت سود سهام عدالت حاکی از آن است که حداکثر این سود ۲۰۰ هزار تومان بوده و تا پایان سال توسط سمات پرداخت خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. بنابراین سودی که امسال پرداخت می شود متعلق به سال ۱۳۹۸ و چهارمین دوره پرداخت سود است.

میزان سود

آنطور که محمدعلی دهقان دهندی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که از شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت تشکیل شده، در حال تجمیع است. این رقم در حدود ۲۰۰هزار تومان برای آن دسته از سهامدارانی است که تمامی سهم خود را نگهداری کرده و هیچ سهمی نفروخته باشند.

درواقع از انجایی که اردیبهشت سال جاری فرایند آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت، برخی روش مستقیم و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. آن دسته از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اختیار فروش تا ۶۰ درصد سهام خود را داشتند. بنابراین رقمی که دهنوی اعلام کرده است به افرادی تعلق می گیرد که هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته اند و برخی دیگر که ۳۰ یا ۶۰ درصد سهام خود را فروخته اند، فقط سود بخشی از سهام را دریافت میکنند که هنوز در پرتفوی آن ها موجود است.

زمان پرداخت سود

همچنین زمان پرداخت سود از سوی دهنوی تا پایان سال جاری اعلام شده و بر این نکته تاکید شده است چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، مابقی آن در سال آینده واریز خواهد شد.

نحوه پرداخت سود

با توجه به تعدد شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شده واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود. همچنین از آنجایی که انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی که قرار بود در ۲۰ اسفندماه برگزار شود، فعلا منتفی شد، امسال سود سال ۱۳۹۸؛ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، به همان روش سهام داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فقط خدا

    مردم عزیز حالا اصلا فکر کنید 500 تومن دادن / آخه سالی 500 تومن چه دردی از این ملت با این همه گرونی دوا میکنه شما فقط روزیتون رو از خدا بخواین ….

    • ناشناس

      بابا ۱میلیونم بدن فایده نداره بسکه چی گرونهههه

  • ل

    چقدهزینه ثبت نام وعکس دادیم چندروز توصف بودیم با وجوکرونا واقعا حقو لیاقت مردم دویست تومنه حیف

  • ناشناس

    توروخدا۲۰۰چی میکنه چرا اینقد این مردم رو تحقیر میکنین چرا سهامهارو خریدین ولی عین گدا هر دفعه ۱۰۰تومن ۳۰ تومن ریختن کاملم ندادن این ۲۰۰ تومن رو باید بدیم چهارتا استخون بخوریم

  • ناشناس

    ۲۰۰ هزار تومان و بزارین توجیب خودتون ۲۰۰ هزار تومن چیه

  • ناشناس

    چرا وقتی به خاطر یه میلیون پول میوفتی زندان عدالته
    چرا آرزو داری ولی پول نداری بهشون برسی عدالته
    این پول دردی رو دوا نمیکنه واسه خودتون

  • بیات

    توروخدا درد مردم رو دواکنید هر بار یه چیز رو میارید وسط مردم رو سرگرم نکنید تورو خدا به داد مردم برسید با این گرانی ها 200هزارتومان پول 2تا مرغ هستش خجالت بکشید

  • بیات

    تورو خدا به فکر مردم باشید 200هزارتومان هیچ دردی رو درمون نمیکنه

  • اسماعیل بیات

    ای خدااااااااااااااااا

  • ناشناس

    فردا میتونیم سودشو برداشت کنیم؟

  • ناشناس

    واقعا خجالت اوره……….فقط میتونم بگم متاسفم