کد مطلب: ۵۵۳۲۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز تزریق دز دوم واکسن کرونا / سالمندان گوش به زنگ باشند

آغاز تزریق دز دوم واکسن کرونا / سالمندان گوش به زنگ باشند

اگرچه تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا در بسیاری از شهرها و استان‌ها متوقف شده بود اما حالا خبر رسیده که محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور شده و روند واکسیناسیون از هفته آینده آغاز می‌شود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور شد و حالا گفته شده تزریق دز دوم از سر گرفته می‌شود. پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که هفته آینده تزریق دز دوم در برخی از شهرها و استان‌ها آغاز می‌شود.

از آن جمله استان فارس است که گفته می‌شود افرادی که دز اول واکسن را زده‌اند هفته آینده برای تزریق دز دوم می‌توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

واکسیناسیون سالمندان از هشتم اردیبهشت آغاز شده بود و کسانی که واکسن سینوفارم زده بودند حدود ۲۸ روز فرصت داشتند که دز دوم واکسن خود را دربافت کنند. یعنی نهایتا تا ۸ خرداد.

اما اکنون حداقل دو هفته از زمان مقرر گذشته و حالا خبر رسیده که واکسیناسیون دز دوم واکسن سالمندان در برخی از استان‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

این در حالی است که تزریق دز اول واکسن کرونا هم مدتی است که متوقف شده است. ابتدا مراکز واکسیناسیون در شهرهای مختلف بدون واکسن ماندند و کمی بعد این ماجرا به تهران هم رسید. پیگیری و تماس تجارت‌نیوز با ۳۰ مرکز واکسیناسیون در تهران این مساله را تایید می‌کند. آنها می‌گویند واکسن ندارند و نمی‌دانند چه زمانی می‌توانند واکسیناسیون را آغاز کنند.

این در حالی است که هنوز اطلاع‌رسانی دقیقی از زمان توقف و آغاز واکسیناسیون اعلام نشده و افراد بسیاری می‌گویند بارها خودشان و یا والدین‌شان برای تزریق واکسن به مراکز اعلام شده رفته‌اند اما به در بسته خورده‌اند.

یکی از کاربران در فضای مجازی نوشته: دو هفته است که درگیر تزریق دز اول واکسن پدرم هستیم. بارها مراجعه کردیم. مسئول درمانگاه می‌گوید از ۱۲ شب بیایید در صف بمانید. اما نمی‌توانیم قول بدهیم که واکسن باشد و بتوانید بزنید.

پیش از این هم رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی به خبرآنلاین گفته بود: واکسن زیادی در کشور وجود ندارد. اما دلیل آن چه بوده؟ اینکه روسیه و چین در تامین واکسن مورد نیاز ایران بدقولی کردند.

از هفته قبل و با کمبود واکسن در ایران، بحث‌هایی درباره تزریق واکسن ایرانی به جای خارجی مطرح شد. مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته بود افرادی که واکسن سینوفارم زده‌اند می‌توانند دز دوم را واکسن برکت بزنند.

این در حالی است که علیرضا ناجی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا به تجارت‌نیوز گفته بود: «از نظر علمی هیچ شواهدی نداریم که بتوان دز دوم را واکسن ایرانی تزریق کرد. هیچکدام از مجامع بین‌المللی این را قبول ندارند که دز دوم از واکسن دیگری تزریق شود.»

حالا باید منتظر ماند و دید آیا روند واکسیناسیون در همه شهرها از سر گرفته می‌شود یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.