کد مطلب: ۴۹۸۰۹۶

اعلام زمان تزریق واکسن کرونا در ایران

خبر مهم برای بازارهای داخلی / شوک کرونایی به بازارها احتمالا در دی ماه

خبر مهم برای بازارهای داخلی / شوک کرونایی به بازارها احتمالا در دی ماه

وزیر کشور اعلام کرده است که از دی یا بهمن ماه تزریق واکسن با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد احتمالا شوک قابل توجهی در انتظار بازارها باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام با وجود روند نزولی از مرداد ماه تا آبان ماه در اواخر این ماه مجددا کمی بازدهی مثبت هفتگی خود را آغاز کرد و همچنان در بین بازارهای داخلی طی امسال بیشترین بازدهی را دارد. در مقابل بازدهی حدود سه برابری شاخص بازار سهام اما دو بازار دیگر یعنی طلا و ارز هنوز میزان بازدهی آنها طی امسال به 100 درصد نرسیده و به نظر می‌رسد با آغاز تزریق واکسن کرونا حتی روند نزولی آنها بیشتر شود.

در همین حال خیلی از کارشناسان احتمالا واکنش مثبت بورس و منفی بازار طلا به تزریق واکسن کرونا در ایران را پیش‌بینی کرده‌اند.

روز گذشته وزیر کشور اعلام کرده است که از دی یا بهمن ماه تزریق واکسن با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‌شود.

روزنامه ایران در این مورد نوشته است: دیروز مسئولان کشور اخبار امیدوار‌کننده‌ای از تأمین واکسن کرونا به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور در شرایط حاضر را اعلام کردند. آنها به مردم اطمینان دادند که اقدامات لازم برای تهیه و خرید واکسن از شرکت‌های معتبر بین‌المللی انجام شده و در این زمینه اعتبارات مورد نیاز آن هم تأمین شده است. تا جایی که دیروز حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص تصمیمات گرفته شده درباره واکسن کرونا تأکید کرد که از وزیر بهداشت درباره واکسن یکی از کشورها که محل بحث بود سؤال کرده و نمکی اطمینان خاطر داده که این واکسن قابل قبول است و بنابراین دستور وارد کردن واکسن صادر شده است.

حسن روحانی گفته است که واکسیناسیون را از گروه‌های پر ریسک شروع می‌کنیم درباره واکسن به شرکت‌های دانش‌بنیان هم کمک می‌کنیم تا هر وقت واکسنشان آماده شد از آن استفاده کنیم و البته از کشورهای دیگری هم سفارش دادیم که بانک مرکزی و سایر نهادها در این زمینه فعال هستند.

آخرین اخبار درباره کرونا را در اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • گرگ والستریت

    سهامداری و صبر کلید موفقیت

  • ناشناس

    نه به واکسیناسیون اجباری

  • ناشناس

    هیچ چیز عوض نمیشه
    مگه بدبختی عوض میشه
    نمیزارن عوض بشه

  • ناشناس

    آدمی که زندگی شو فروخت اومد توی بورس
    به تشویق خیلی کسان
    یعنی پولش برمیگرده

  • ناشناس

    مواظب این واکسن باشید و اصلا نزنید این واکسن کواکس هست و آمریکایی و اصلا مورد اطمینان نیست مواظب باشید بلای خون های آلوده را این سازمان بهداشت سر تون نیارند
    اون فایرز که عالی بود الان توی انگلیس متوقف شده زدنش

  • ناشناس

    صد در هزار بورس صعودی میشه در این شکی نیست چون طلا و دلار ریزش داره و تنها جای سرمایه گذاری امن بورس هست و هر کس الان وارد بشه برندست

  • ناشناس

    اونایی که پولشون توی بورسه و سرمایشون مونده گیر لطفاً تبلیغ الکی نکنید …که تا فلان ماه فلان میشه وضعیت اقتصادی اصلا قابل پیش بینی نیست شماها روی چه حساب و تکنیکالی عدد میدی وقتی الان خیلیا از بورس فرایند. تبلیغ الکی نکنید مردم رو فریب ندید. فعلا نه بورس نه دلار و نه طلا و حتی خودرو هیچی معلوم نیست همه آماده باشند ببینند وضعیت توافق یکجا میرسه همییییین

  • ناشناس

    خدالعنت کنه دولت رو وام یک میلیونی به کی تعلق گرفت. من که زیرخط فقرم چرا ندادن. من که به علت دیسک کمر و ناراحتی کبد بیکارم. بعد سیزده سال بچه دار شدم ده روزدیگه به دنیامیاد نه چیزی براش خریدم نه پول بیمارستان رو دارم. میگن بایدحتما سزارین بشه دومیلیون وهشتصد هزارتومن پول میخادبراعملش. بخداااااا کل دارایی من 40 هزارتمن هست. تو روخدا هر کس میتونه بهم کمک کنه. تو رو خدا پیام منو پخش کنید.

  • ناشناس

    بورس تا دوسال فق رنج میزنه بیخود به کسی امیدواری ندید

  • ناشناس

    چرا
    ا اسم کشوری که قرار واکسن ازش تهیه بشه نمیگن