کد مطلب: ۴۲۰۳۰۴

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

طرح جدید برای مسکن اقشار محروم / دولت زمین رایگان و وام بلاعوض خانه می‌دهد

طرح جدید برای مسکن اقشار محروم / دولت زمین رایگان و وام بلاعوض خانه می‌دهد

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه تامین مسکن محرومان خبر داد و گفت: به دهک‌های یک تا سه زمین رایگان و وام بلاعوض برای خانه‌دار شدن واگذار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از طرح مسکن ملی که بعد از ثبت‌نام‌ها وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد زمین رایگان برای این طرح وجود ندارد و این طرح برای قشر متوسط به پایین جامعه نیست، این بار وی از طرح جدید مسکن برای محرومان خبر داد.

امروز وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه تامین مسکن محرومان خبر داد و گفت: به دهک‌های یک تا سه زمین رایگان و وام بلاعوض برای خانه‌دار شدن واگذار می‌شود.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، محمد اسلامی در حاشیه بهره‌برداری از مترو هشتگرد درخصوص جلسه روز گذشته با دستگاه‌های حمایتی اظهار کرد: حرف‌هایی که می‌زنیم وعده نیست و اقدام و عمل است. دیروز برای تامین مسکن سه دهک نیازمند جلسه‌ای با دستگاه‌های حمایتی برگزار شد.

وی ادامه داد: این اولین جلسه بود و تا به حال چنین جلسه‌ای برای تامین مسکن محرومان نداشتیم. بر این اساس تمام دستگاه‌های حمایتی جهت تامین مسکن محرومان اقدام خواهند کرد.

اسلامی درباره خانه‌دار شدن اقشار مستضعف گفت: روز گذشته با نهادهای حمایتی شامل بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان تأمین اجتماعی، جلسه داشتیم و ستاد مربوطه تشکیل شد و همگرایی و همزبانی ایجاد کردیم. قرار است محروم‌ترین اقشار را شناسایی کنیم و به آنها زمین و وام بلاعوض بدهیم. کارگروه نیز نقشه اجرای این پروژه را طراحی می‌کند که شامل دهک‌های ۱، ۲ و ۳ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به دنبال این هستیم تا با یک همگرای و تدوین یک نقشه راه محرومان را شناسایی و برای تامین مسکن آنها به صورت یکپارچه تصمیم‌گیری کنیم.

اسلامی گفت: در این برنامه وزارت راه و شهرسازی زمین رایگان می‌دهد و بر اساس قانون نیز به دهک‌های یک تا سه وام‌های بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی با مشخصات طراحی شده از سوی بنیاد مسکن ساخته می‌شود تصریح کرد: برای تامین مسکن محرومان کارگروهی با حضور همه دستگاه‌های حمایتی تشکیل شده که در استان‌ها با محوریت استانداران به صورت قرارگاهی دهک‌های یک، 2 و 3 جامعه را خانه‌دار خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام کی ثبت نام این طرح آغاز میشود

  • ناشناس

    پناه بر خدا
    انشاالله که روزی بیاد، تو ایران عزیز کسی بی خانه نباشه.

  • ناشناس

    آقای وزیر محترم مسکن : لطفا یارانه وام بافت فرسوده را که چهار سال پیش رئیس جمهور قول پرداخت آن را داد ووزارت شما پول آن را گرفته پرداخت کنید ابن حق الناس است مالکان به امید کمک دولت خانه های کلنگی خود را خراب کردند ولی تاکنون یارانه ای از طرف دولت عایدشان نشد وبانک مسکن سود 18درصد برایشان محاسبه کرد.

  • مجید

    چطورثبت نام بایدکرددراین طرح جدیدمسکن رایگان ووام بلاعوض؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    کسانیکه عضو بهزیستی،کمیه امداد ،تامین اجتماعی نیستند .به امام زمان از اینها وضعیت شان بدتراست .مستاجر .بیشتر سال بیکار ،کولرنداشتن درتابستان .به قرآن بازنشسته ها تا۵ ملیون حقوق میگیرند.مستمریها تا ۴ملیون حقوق میگیرن.همه بالای ۵۰سال هستندخرجهای جوانان الان بیشتر از آنهاست ولی ۳ملیون درآمد ندارن.من به خاطر نداشتن تعمیر ماشین از دیماه۹۹تاالان بیکارم .دینام کولرم ۷روز درست کردم.نزاریدجوانها بیسترازاین تحقیر بشن بهزیستی برای مددجوهاش خانه بسازن.همه نهادها.ولی دولت بیادجوانهایکه ۶سال به بالامستاجرن. ماشین مدل بالا ندارن…زمین بده وام بده بسازن اقساط کم بگیرن جوان توانای پرداخت داشته باشن جمعیت ایران ده سال دیگه بدمیشه ۲۰سال دیگ پیرترین کشور جهان میشه.امتیاز بد