کد مطلب: ۲۹۴۵۹۶

ساختار فروش نفت ایران باید تغییر کند

ساختار فروش نفت ایران باید تغییر کند

نائب‌رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار فروش نفت ایران در دوران تحریم گفت: بورس هم ابزاری در این راستا به شمار می‌رود و می‌تواند از کاهش میزان صادرات نفت ایران جلوگیری کند.

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در دنیا تلاش می‎شود که مانع هر معامله نفتی ایران شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: نکته‌ای که به ذهن من از نظر ساختاری می رسد این است که در قدم اول از حالت متمرکز خارج شویم و اگر بخواهیم به صورت کلاسیک جلو برویم، طرف مقابل تمام راه­‌ها را می­بندند؛ بنابراین باید به صورت غیرکلاسیک پیش رفت.

پزشکیان اضافه کرد: برای مثال می‌توان به تمام کسانی که در حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت و نفت صاحب صلاحیت هستند، اختیاراتی برای فروش، عرضه، واردات و صادرات داده شود. اما این کار باید با هماهنگی و اطلاع صورت بگیرد. مانند انچه در دوران جنگ تجربه کردیم. به این شکل که هر استانی خودش یک لشکر داشت. حال این لشکر ها از هر منطقه باید ورود پیدا کنند تا دشمن نتواند ما را زمین گیر کند.

پزشکیان با اشاره به ضرورت استفاده از بورس نفت به عنوان یکی از ابزارهای مقابله با تحریم‌ها گفت: به هرحال بورس هم ابزاری در این راستا به شمار می رود که میتواند از کاهش میزان صادرات نفت ایران جلوگیری کند ولی یک راهکار کامل و کافی نیست.

منبع:‌ فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.