کد مطلب: ۲۶۲۴۴۷

عباس آخوندی:

ساخت مسکن متمرکز در بافت فرسوده اشتباه است

ساخت مسکن متمرکز در بافت فرسوده اشتباه است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر احیا و بازآفرینی کارشناسانه مناطق دارای بافت فرسوده گفت: اجرای طرح‌های متمرکز مسکن گره از مشکلات این مکان‌ها باز نخواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر احیا و بازآفرینی کارشناسانه مناطق دارای بافت فرسوده گفت: اجرای طرح‌های متمرکز مسکن گره از مشکلات این مکان‌ها باز نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس آخوندی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی بازآفرینی شهری گلستان در گرگان اظهار داشت: اجرای طرح‌های مسکن متمرکز در بافت‌های فرسوده فقط سبب افزایش تعداد منازل شده و تاثیری بر بهبود کیفیت زندگی ساکنان آنها ندارد.

وی افزود: در مسیر اجرای این طرح ساکنان بومی و قدیمی این مناطق مجبور به کوچ به مکان‌های دیگر شهر شده و مردم در اجرای سیاستی اشتباه از محله‌های خود بیرون رانده می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت مراکز بزرگ تجاری مشابه طرحی که در بافت فرسوده و قدیمی گرگان اجرا شد، سیاست اشتباهی است که باید از اجرای آن در آینده جلوگیری کرد.

آخوندی بیان کرد: اگر بخش خصوصی می‌خواهد در این مناطق سرمایه‌گذاری کند باید منازل قدیمی را با مشارکت صاحبان آنها دوباره بسازد و در سود آن شریک شود.

وی گفت: مبنا و هدف اصلی ما برای فعالیت در مناطق فرسوده و قدیمی، افزایش کیفیت زندگی با مشارکت ساکنان محله‌ها است تا در نتیجه آن از کوچ بی‌دلیل شهروندان و تغییر چهره مناطق دارای بافت با ارزش شهری جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر محله‌ای دارای امکانات و خدمات و ظاهر به‌روز شده‌ای باشد ،اما هویت و موقعیت اجتماعی مناسبی نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت.

آخوندی بازگشت به هویت و اصالت شهری در گرگان را ضروری دانست و گفت: توجه به این اصل مهم با اجرای طرح‌های هویت بخش زمینه را برای رونق صنایع مختلف مانند صنعت گردشگری فراهم خواهد کرد.

برقی‌کردن خط آهن گرمسار-اینچه‌برون و گرگان-مشهد در اولویت قرار دارد

وی به طرح‌های در دست اجرای این وزارتخانه برای گلستان اشاره کرد و افزود: پروژه‌های مهم و محوری مانند برقی کردن خط آهن گرمسار-اینچه‌برون و گرگان-مشهد در اولویت قرار دارد که امید می‌رود با اجرای کامل آنها دگرگونی بزرگی در صنعت و اقتصاد این استان ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برقی‌کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار است که ساخت آن به‌زودی با اعتبار 2.1 میلیارد یورو آغاز می‌شود.

آخوندی به طرح راه‌آهن گرگان-مشهد اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهم پیش از قطعی شدن قرارداد پروژه در مورد آن صحبت کنم، اما این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و امیدوارم به‌زودی ساخت آن آغاز شود.

وی در پاسخ به طرح و پیشنهاد یکی از مدیران استان در مورد ساخت راه‌آهن گرگان-شاهرود و پیوند آن به مسیر شمال-جنوب افزود: احداث این مسیر با گذشتن از کوه‌های البرز بسیار دشوار و نیازمند هزینه بسیار است که توجیهی برای اجرای آن وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برقی کردن راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون دغدغه فعالان اقتصادی استان را برای جابجایی کالا به اندازه کافی رفع کرده تا دیگر نیازی به ساخت راه‌آهن برای پیوند به مسیر شمال-جنوب از سمت شاهرود وجود نداشته باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.