کد مطلب: ۲۰۴۳۰۹

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

سازوکار تنظیم بازار در شب عید

سازوکار تنظیم بازار در شب عید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیلی برای افزایش قیمت کاذب کالاها در شب عید وجود ندارد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی درخصوص تنظیم بازار شب عید گفت: معمولا در روزهای پایانی سال با توجه به خریدهای مردم برای سال نو، تقاضای خرید کالا و خدمات با رشد روبرو می‌شود، عدم نظارت موثر بر بازار در روزهای پایانی سال که تقاضای خرید کالا و خدمات از سوی مردم افزایش می‌یابد، به گرانی قیمت‌ها منجر می‌شود.

به گارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ایام پایانی سال مجموعه ای از واحدهای تولیدی، بخش‌های بازرگانی و صنوف باید هماهنگی های داشته باشند تا تقاضای خرید شب عید در زمینه‌های مختلف مانند اقلامی خوراکی و پوشاک پاسخ داده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه ای از واحدهای متولی در بازار در بخش عملیات مانند واحدهای صنفی و بنگاه‌های تولیدی باید در حوزه تنظیم بازار شب عید، اقدامات لازم را انجام دهند که بطور طبیعی اتاق‌های بازرگانی،تعاون و اصناف باید در این راستا مدیریت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی مانند حوزه بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت و سازمان تعزیرات حکومتی باید در خصوص نظارت بر بازار به مجلس پاسخگو باشند و کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش خواهد کرد به نحوی نظارت انجام شود که مجموعه‌های عملیاتی و نظارتی پاسخگوی نظارت مجلس در حوزه تنظیم بازار باشند.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: اطلاعاتی که به ما از وضعیت تهیه کالاها و اقلام مورد نیاز مردم برای شب عید ارائه شده حاکی از این است تمهیدات لازم برای تامین بخش زیادی از اقلام و خوراکی‌ها شب عید اندیشیده شده است بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت کاذب کالاها در شب عید وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس این آمادگی را دارد که در صورت نقض مقررات تنظیم بازار، موارد را مورد رسیدگی قرار دهد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.