خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۲۵۵۳

سامانه نوین آبیاری در سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی گرمسار

سامانه نوین آبیاری در سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی گرمسار

فرماندار گرمسار گفت: سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با صرف سه میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

داریوش طاهری افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی گرمسار به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد و برای جلوگیری از هدررفت آب در این بخش اجرای اینگونه طرح‌ها در اولویت قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار داشت: سالانه بیش از 20 درصد گندم استان سمنان در گرمسار تولید می‌شود و اصلاح الگوی کشت می‌تواند به افزایش کیفیت این محصول راهبردی در شهرستان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هفت هزار بهره‌بردار در بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گرمسار فعالیت می‌کنند که باید با اصلاح الگوی مصرف برای حفظ منابع آبی و ماندگاری شغل کشاورزی تلاش کرد.

فرماندار گرمسار تصریح کرد: بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان به صورت غرقابی آبیاری می‌شود و ادامه این روند بخش کشاورزی گرمسار را با بحران کمبود آب مواجه کند.

طاهری اضافه کرد: کمبود آب در بخش خانگی و صنعتی در گرمسار محسوس است و باید با اجرای دقیق برنامه‌های راهبردی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان از کمبود آب در بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

تولید مصولات کشاورزی در سال زراعی 94-95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.

در استان سمنان بیش از 40 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می‌شود.

شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.