کد مطلب: ۵۶۲۶۷۶

«ستاد تنظیم بازار کشاورزی» تشکیل شد

«ستاد تنظیم بازار کشاورزی» تشکیل شد

طی موافقت نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای با تشکیل «ستاد تنظیم بازار کشاورزی»، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از تشکیل این ستاد خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به دنیای اقتصاد از تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: هنوز شیوه نامه‌ای از آن منتشر نشده است و معلوم نیست جایگاه بخش خصوصی در آن چیست.

فرشچیان ادامه داد: تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی رویکردی اشتباه است و تصور نمی‌کنم این روش جواب بدهد. ستاد تنظیم بازار کشاورزی شکست می‌خورد و در نهایت مسئولیت مدیریت بازار به کارگروه تنظیم بازار اصلی برگردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: کارگروه تنظیم بازار کشور نیز به‌رغم پتانسیل بالایی که داشت نتوانست به دستاوردهای زیادی برسد. ما در آنجا همه مسئولان مربوطه از صمت، دفتر مقررات، وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی را داشتیم، اما از مجموعه‌ای که پتانسیل آن کاهش یافته و نگرش تک‌بعدی در آن حاکم خواهد بود، چطور انتظار دارید به موفقیت برسد.

وی می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنم پس از مدتی ستاد جدید منحل شود و امور محوله به کارگروه اصلی برگردد. فقط در این مدت فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان و تجار به‌دلیل سیاست‌های متزلزل به‌شدت صدمه می‌بینند؛ همانطور که تاکنون از باب سیاست‌های تک‌بعدی آسیب دیده‌اند.

احمد فرشچیان بیان اینکه مشخص نیست برنامه این ستاد چیست، گفت: نمی‌دانیم با تشکیل این ستاد جدید چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ چون قرار است وارد دالان تاریکی شویم که معلوم نیست در آن چه خواهیم دید. قرار است با تنظیم بازاری مواجه شویم که هیچ شیوه‌نامه‌ای از آن منتشر نشده است و معلوم نیست جایگاه بخش خصوصی در آن چیست.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط با کشاورزی را می‌توانید در صفحه کشاورزی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.