کد مطلب: ۴۴۴۵۹۶

همتی پاسخ داد:

سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی چه می‌‌شود؟

سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی چه می‌‌شود؟

رئیس کل بانک مرکزی نکاتی را درباره شفاف سازی وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی اعلام و گفت: ثلث این مبلغ، مستقیماً به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی درباره وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نکاتی را اعلام کرد و نوشت: این روزها، عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می‌شود. در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم:

۱ - ثلث این مبلغ، مستقیماً به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز، نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا، نگرانی از انحراف آن بی مورد است.

۲ - بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات، با اشتغال زیر ۵۰ نفر، که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار، حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد. بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل و به طبع آن،مولد است. لذا، برای شفافیت بیشتر، اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

۳ - همانگونه که قبلاً اعلام کردم، دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یکطرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.

همتی 8

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خخخخ لابد اون ثلث یارانه بگیر همون 3 میلیون خانوارین که از دید آقایون واجد شرایط بسته معیشتی کرونا بودند و خدا عالمه چطور شناسایی شدن

    • كارگر

      از اون 3 میلیون هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست گویا در سیاره دیگری هستند

  • كارگر

    من یارانه بگیرم تا حالا 1 ریال دریافت نکردم
    تا ببینیم اون 1 تومن میدن یا نه

  • علی

    من دبیر آموزش وپرورش هستم مدیر مدرسه ام همکاران را هم با خودم می بردم مدرسه برحسب اتفاق کوچک برگشتی ماشین زیر پایم را فروختم حالا هفت ماه است نمی تونم یه دستگاه ماشین ثبت نام کنم پولش رو هم دارم می خواهم یه خودرو حالا هرچی شده دولت به نرخ شرکت برام بدهد تا امکان هواگیری کرونا با ماشین های را را به حداقل برسانیم تا دانش آموزان و همکاران درامان باشیم .اما آیا کسی هست که حرف ما را بشنود .!نه والا
    اینا یارانه من و خانواده م را به جرم معلمی قطع کردند حالا هم پیاده ام وهم معیشتی و یارانه نمی دهند .

  • علی

    من دبیر چیزی نمیخوام از دولت یه دستگاه خودرو می خوام به قیمت شرکت سایپا باشه تا تو این وضعیت کرونا باهمکاری بتونیم خودمون را برسانیم مدرسه .پولش را هم نقداً پرداخت می کنم .اما آیا از دست این دلالان می تونند یه در بیارند .یا همه اش را اونا ثبت نام می کنند .