کد مطلب: ۲۷۳۷۲۲

سرگردانی بازار سهام از بالا گرفتن مجدد آتش جنگ تجاری

سرگردانی بازار سهام از بالا گرفتن مجدد آتش جنگ تجاری

آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین تعرفه وضع کرد، با سقوط سهام چین بازارهای آسیایی به هم ریخت و شاخص‌های وال‌استریت هم در ساعات آسیایی ۱ درصد سقوط کردند.

روز چهارشنبه، پس از این‌که اعلام تعرفه‌های جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین، دو اقتصاد اول دنیا را به سوی یک جنگ تجاری تمام‌عیار سوق داد، با سقوط سهام چین بازارهای آسیایی به هم ریخت و شاخص‌های وال‌استریت هم در ساعات آسیایی ۱ درصد سقوط کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته یکی از مقامات، واشنگتن این تعرفه‌ها را پس از این وضع کرد که تلاش‌ها برای رسیدن به توافق و راه‌حل تجاری با چین به شکست انجامیده است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۱ درصد سقوط کرد. این شاخص در دو جلسه قبلی سود خوبی به دست آورده بود.

در بازار سهام چین، شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، با سقوط سنگین ۱.۶۵ درصدی روبرو شد و شاخص کامپوزیت شانگهای، تا ۱.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در ساعات تجارت آسیایی، شاخص ای‌مینی داوجونز ۱ درصد سقوط کرد و ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ هم ۰.۸ درصد پایین آمد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶۵ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۱.۴ درصد سقوط کرد.

در بازار ارز، ین نرخ خود را در برابر همتایان خود بهتر کرد. دلار با عقب‌نشینی از بالاترین‌ میزان ۲ ماهه ۱۱۱.۳۵۵ ین، به ۱۱۱.۰۶ ین رسید. یورو ۰.۱۵ درصد افت کرد و به ۱۳۰.۲۳ ین رسید.

دلار استرالیا هم ۰.۶ افت کرد و به نرخ ۰.۷۴۱۴ دلار رسید. یوآن چین ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به سوی ثبت پایین‌ترین نرخ ۱۱ ماهه خود پیش رفت.

منبع: آرمان اقتصادی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.