کد مطلب: ۶۱۹۶۳۳

راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین

راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین

با افزایش محبوبیت خرید آنلاین دارو، سایت های مخلتف با اشکال و سبک های متنوعی ایجاد شدند که بسیاری از داروها، مکمل های تقویتی، مکمل بدنسازی و… را برای فروش گذاشته اند.

هر سایت فروشگاهی یک راهنمای سفارش دارد. شما در سایت های داروخانه نیز می توانید با استفاده از راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین به راحتی هر مکمل و محصولی که در نظر دارید را خریداری کنید.

با توجه به تنوع طراحی و سلایق مختلف، بسیاری از مواقع بررسی راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین می تواند در خرید راحتتر و سریعتر به شما کمک کند.

پیش از اقدام به خرید هر نوع محصولی ابتدا لازم است تعیین کنید که این یک محصول دارویی ا ست، مکمل غذایی است و یا از دیگر محصولات موجود در داروخانه می باشد. همچنین اینکه این مکمل برای چه سنی و مختص چه گروهی است نیز نیازمند بررسی و تأمل است. بنابراین کسب اطلاعات لازم جهت چگونگی جستجو در سایت و یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین بسیار مهم است.

برای بررسی محصولات موجود در داروخانه آنلاین می توانیم یک داروخانه پربازدید و استاندارد را ملاک قرار دهیم و پس از بررسی صفحات مختلف سایت نحوه آشنایی و سفارش انواع مکمل از داروخانه اینترنتی را بررسی می کنیم.

داروخانه آنلاین داروبوم با دسته بندی های مختلف و قراردادن منوهای مختلف در سایت، توانسته است بهترین و راحتترین روش دسترسی را در میان داروخانه های آنلاین داشته باشد. به همین دلیل این سایت را برای تشریح راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین ملاک قرار می دهیم.

مکمل چیست؟

افراد در سنین مختلف نیاز به مصرف انواع ویتامین ها و مکمل های غذایی برای حفظ سلامتی خود دارند. این مکمل های می تواند حاوی مواد معدنی، ویتامین ها مختلف، مواد گیاهی، اسید آمینه و آنزیم ها می شودذ. مکمل های غذایی همچنین در شکل های مختلف همچون قرص، کپسول، صمغ و پودر وجود دارد همچنین می توان بصورت مایع، قطره و شربت نیز از آنها استفاده کرد.

مکمل های غذایی برای درمان، تشخیص و یا کاهش اثرات بیماری در نظر گرفته نشده اند. آنها نمی توانند به طور کامل از بروز بیماری جلوگیری کنند، بنابراین، نباید ویتامین ها را با واکسن اشتباه بگیرید.

03 1

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و اثرات ناخواسته بهتر است هر مکمل را به دقت بررسی کنید. پیش از نهایی کردن خرید حتما راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین را مطالعه کنید چراکه استفاده نادرست از مکمل ها می تواند مضر باشد، مصرف ترکیبی مکمل ها یا جایگزینی آنها بدون تأیید پزشک می تواند نتایج مضر و حتی تهدید کننده سلامت شما باشد.

خرید اینترنتی دارو چیست؟

احتمالا شما هم تجربه خرید اینترنتی از فروشگاه های مختلف را داشته اید. آیا تفاوتی بین انواع فروشگاه ها با داروخانه آنلاین تصور می کنید؟ آیا همه می توانند اقام به فروش اینترنتی دارو کرده و یا برای خود سایت داروخانه آنلاین طراحی کنند؟

با توجه به حساس بودن بحث دارو و اقلام خوراکی که مستقیما با سلامت انسان در ارتباط است باید متذکر شد که داروخانه های آنلاین براساس دستورالعمل های حساس و سخت گیرانه های تأسیس شده و فعالیت می کنند. نظارت مداوم سازمان غذا و دارو نسبت به نوع عملکرد داروخانه ها و لزوم اخذ مجوزهای گوناگون باعث می شود که هر کسی نتواند امکان تأسیس و یا فروش دارو به صورت اینترنتی را داشته باشد.

این نقطه قوت و عامل اعتمادی است که می تواند داروخانه های آنلاین را نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی دیگر متمایز کند. بنابراین خرید اینترنتی دارو روش جدیدی برای تهیه دارو و محصولات اثرگذار بر سلامتی انسان است که می تواند مزایا و چالش های بسیاری نیز داشته باشد. راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین می تواند به شما در انتخاب نهایی و خرید محصولات مختلف کمک کند.

خرید مکمل اینترنتی چیست؟

اگر تجربه خرید مکمل اینترنتی را داشته اید حتما متوجه شده اید که داروخانه های اینترنتی تنها مجوز فروش مکمل ها را دارند و شما هیچ دارویی با هدف درمان در این داروخانه ها مشاهده نخواهید کرد. داروهای بدون عوارضی که با جنبه تقویت، و بهبود سلامت انسان عرضه می شوند و هر شخصی بنا بر نیازهای غذایی و سبک زندگی می تواند در میان مکمل ها بهترین گزینه را انتخاب کند.

02 2

بسیاری از پزشکان نیز مکمل های مختلف را برای تسریع یا بهبود روند درمانی تجویز می کنند. با این وجود خرید مکمل از داروخانه اینترنتی نیاز به هیچ نسخه و یا تجویز مشخصی ندارد.

انواع مکمل های غذایی

مکمل ها را در دسته بندی های مختلفی می توان قرار داد. براساس ترکیبات تشکیل دهنده و همچنین براساس نوع مخاطبینی که می توانند از آنها استفاده کنند. دسته بندی براساس هدفی که براساس آن ترکیب و ساخته شده اند نیز می تواند روش دیگری برای شناخت بهتر مکمل ها باشد در ادامه با توجه به راهنمای خرید انواع مکمل از داروخانه اینترنتی داروبوم به بررسی هرکدام از موارد پرداخته می شود تا آشنایی بیشتری با انواع مکمل ها کسب کنیم:

۱- ویتامین ها

ویتامین های موجود در انواع مکمل، نقش اساسی در حفظ سلامتی انسان دارند. این مواد مغذی مانند سوخت های باارزشی هستند که هرکدام باعث عملکرد بهتر ارگان های خاصی و یا کل بدن خواهند بود. در ادامه انواع ویتامین های موجود در مواد غذایی را معرفی کرده و سپس مکمل های حاوی این ویتامین ها معرفی می شود:

ویتامین ها ویتامینها ویتامین ها
ویتامین A ویتامین C ویتامین D
ویتامین K ویتامین E ویتامین F
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ویتامین B1 (تیامین) ویتامین B3 (نیاسین)
ویتامین B9 (اسید فولیک) ویتامین B12 ویتامین B7 (بیوتین)
ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) ویتامین B6

شما می توانید انواع مکمل ها را براساس نقشی که در بدن دارند و نیاز خود انتخاب و خریداری کنید همچنین می توانید از مکمل هایی تشکیل شده از مجموعه ویتامین ها استفاده کنید. این محصولات که به شکل قرص و شربت و کپسول و حتی بصورت آمپول تزریقی وجود دارند مولتی ویتامین نامیده می شوند. انواع مولتی ویتامین ها توسط شرکت های داروسازی تولید شده اند. این مکمل ها برای اثربخشی بیشتر و بهبود وضعیت جسمانی مصرف کننده با مجموعه ای از مواد معدنی یا مینرال ترکیب و فرموله می شوند. در نهایت به آنها مولتی ویتامین و مینرال گفته می شود.

۲- مکمل پوست مو و ناخن

مکمل ها را می توان براساس اهداف مختلفی فرموله و ترکیب نمود. یکی از این موارد تقویت مو، سلامت و جوانی پوست و همچنین حفظ استحکام و زیبایی ناخن ها است. شما پس از بررسی راهنمای سفارش انواع مکمل از داروخانه آنلاین می توانید انواع مکمل های مؤثر بر زیبایی را تشخیص دهید. این مکمل ها شامل مجموعه کاملی از ویتامین های مفید برای پوست، مو و ناخن همچون ویتامین گروه ب، ویتامین ث، ویتامین E و مینرال هایی همچون زینک و کلسیم و… می باشد.

۳- مکمل های گیاهی

این دسته از مکمل ها اغلب برگرفته از عصاره گیاهان و عناصر طبیعی هستند که می توانند اثرات مثبت بی شماری برروی عملکرد بهتر بدن داشته باشند. گیاهانی که از دیرباز نیز در طب سنتی برای بهبود بیماری ها و یا تقویت جسمانی مورد استفاده قرار می گرفتند. سویا، زردچوبه، آوکادو، جینسینگ، جلبک آلگومد، دارچین، سیر، چای سبز، قهوه و… ازجمله این گیاهان دارویی و با خواص درمانی هستند.

در گذشته از دم کرده و یا عرقیجات و یا حتی خود این گیاهان استفاده می شد. امروزه قرص، شربت و کپسولهای برگرفته از این ترکیبات با مصرف آسانتر وجود دارد که می توانید تهیه کرده و آنها را بصورت روزانه و در مواقع خاص مصرف کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

۴- ترکیبات مغذی

علاوه بر ویتامین ها و عناصر گیاهی، برخی ترکیبات مغذی وجود دارند که می توانند در عملکرد بهتر بدن و حفظ سلامت جسمانی مؤثر باشند. برخی از این ترکیبات مغذی سرشار از ویتامین های مختلف هستند و استفاده از این عناصر می تواند ویتامین و مواد معدنی لازم را به بدن برساند. قرص امگا۳ برگرفته از روغن ماهی است و می تواند ویتامین E، فسفر و اسیدهای چرب مفید را برای بدن تأمین سازد. رویال ژلی نوع دیگری از ترکیبات مغذی است که درواقع عصاره مخصوصی تولید شده از شهد گلها توسط زنبور است که مزایای درمانی و تقویتی بسیار زیادی برای سلامت و حفظ جوانی و زیبایی بدن دارد.

کلاژن نیز نوعی پروتئین است که در بدن جانداران و انسان بسیار زیاد می باشد. وظیفه حفظ سلامت، جوانی و شادابی پوست با اثرگذاری مستقیم کلاژن بر سلولهای بدن انجام می شود. شما می توانید با استفاده از این پروتئین پرفایده، به جوانسازی پوست ، تقویت مو، سلامت غضروف و مفاصل بدن کمک کنید.

۵- مواد معدنی

علاوه بر مولتی ویتامین و مینرال شما می توانید از مکمل هایی که اختصاصا مینرال را در خود دارند نیز استفاده کنید. مواد معدنی بسیاری وجود دارد که بدن برای عملکرد بهتر به آنها نیاز خواهد داشت. از جمله آنها می توان به آهن اشاره کرد، این ماده معدنی بیشترین تراکم را در بدن دارد. پس از آهن، زینک و پس از آن کلسیم بیشترین ماده معدنی مورد استفاده در بدن است.

به هر دلیلی مقدار هرکدام از این مینرال ها در بدن کاهش یابد می تواند مشکلات جسمی بسیاری برای فرد بوجود آید و سلامت وی به خطر افتد. علاوه بر این موارد مواد معدنی دیگری نیز هستند که می توانند برروی سلامتی و علمکرد بهت سیستم جسمانی فرد اثر بگذارند. منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، کروم، سلنیوم و … از جمله آنها هستند.

دسته بندی مکمل ها براساس گروه مخاطب

ویژگی های جسمانی و نیازهای غذایی انسان در هر سنی متفاوت است. همچنان که میزان کمبود ویتامین و مینرال براساس نوع سیستم جسمانی زنان و مردان نیز با یکدیگر تفاوت دارد. بر همین اساس می توان مکمل ها را به دسته بندی های مختلفی تقسیم نمود.

۱- مکمل مخصوص بانوان

بانوان دوره های مختلفی در زندگی پشت سر می گذارند. در کودکی بسته به نوع تغذیه و محل زندگی تغذیه مخصوصی دارند. با ورود به دوران بلوغ و شروع دوران قاعدگی نیازهای غذایی متفاوت خواهد بود. زنان در این برهه از زندگی به آهن، ویتامین هایی نظیر اسید فولیک و ویتامین ب۱۲ برای جبران کم خونی نیازمند هستند و در صورت عدم تأمین آنها می توانند دچار مشکلات و بیماری های مختلفی در این سنین و یا در آینده شوند.

مکمل های زنان در دوران بارداری و شیردهی نوع دیگری از محصولات تقویتی مخصوص بانوان است. زنان برای آمادگی جسمانی جهت وارد شدن به دوره بارداری، به سلامت سپری کردن این دوره و پس از آن شیردهی نیازمند انواع ویتامین ها و مینرال های مختلف به میزان مشخص هستند. مصرف کمتر و یا بیش از مقدار استاندارد می تواند بر سلامت خود و کودکشان اثرات منفی بگذارد.

مکمل های دوره یائسگی نیز در سنین بالای ۴۵ یا ۵۰ سالگی و با شروع علائم یائسگی در زنان توصیه می شود. در این دوره زنان با تغییرات عمده و شدیدی مواجه می شوند که می تواند اثرات بسیار چشمگیری بر وضعیت جسمانی و حتی روحی آنها بگذارد. تغییرات هورمونی و متابولیسم بدن باعث عدم تعادل در بخش ها و ارگان های مختلف می شود.

استفاده از ویتامین ها و مینرال های مخصوص این دوره می تواند گذران این دوره را برای زنان راحتتر کرده و اثرات منفی را تا سطح قابل قبولی کاهش دهند.

۲- مکمل مخصوص آقایان

همچنین سبک زندگی و متابولیسم بدن آقایان بسیار متفاوت از زنان است. زنان همواره با مشکلات ناشی از فقر آهن و کم خونی مواجه هستد در صورتی که این پدیده در میان آقایان اندک و نادر است در صورت بیماری های خاص و یا انجام عمل جراحی اغلب مردان مشکلی از بابت کم خونی و پایین بودن سطح آهن بدن نخواهند داشت. با این حال آقایان به مقدار زینک مشخصی در طول روز نیاز دارند تا علاوه بر تقویت جسمانی، عملکرد خوبی از نظر زناشویی داشته باشند. زینک یکی از مهمترین مینرالها برای آقایان است که در اغلب مکمل های مخصوص آقایان نیز مشاهده می شود.

۳- مکمل مخصوص کودکان

کودکان در سنین رشد و برای برخورداری از رشد مناسب، هوش و عملکرد شناختی بهتر نیاز به تغذیه کاملی دارند. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند بسیاری از ویتامین و مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. اما به مرور زمان و پس از اضافه شدن مواد غذایی به رژیم آنها نیاز به استفاده از مینرالهایی چون آهن برای بهبود خونسازی در بدنشان، کلسیم برای تحکیم استخوان و بهبود رشد آنها و همچنین سایر ویتامین ها و مینرالها نیاز دارند. بدیهی است که مقدار مورد نیاز از هر ویتامین و مینرال در کودکان و بزرگسالان متفاوت است. بنابراین

نمی توان از همان مکملی که بزرگسالان استفاده می کنند به کودکان نیز توصیه کرد.

۴- مکمل مخصوص سالمندان

دسته دیگری که می تواند جزء پر طرفدارترین انواع مکمل باشد، مکمل مخصوص سالمندان است. افزایش سن همواره همراه با مشکلات جسمانی بسیار زیادی است. این مشکلات علاوه بر بدن، باعث مشکلات روحی، افسردگی و اختلال های شناختی و هیجانی مختلفی در افراد سالمند می شود. فراموشی، پوکی استخوان، مشکلات حرکتی، دردهای مفصلی، مشکلات گوارشی، ضعف در بینایی و بسیاری موارد دیگر از جمله مواردی است که در سنین بالا به سراغ شما می آید.

مکمل ها و ویتامین های مختلفی هستند که می توانند از سرعت پیشروی این مشکلات بکاهند و یا به مرور باعث بهبود شوند.

خرید مکمل اینترنتی چیست؟

حال که با انواع مکمل ه ا و دسته بندی آنها آشنا شدیم می توانیم با روش های مختلف خرید مکمل آشنا شویم. یکی از جدیدترین و در عین حال بهترین روش های خرید مکمل، روش اینترنتی است. شما می توانید با ورود به سایت داروخانه آنلاین و پس از مشاهده راهنمای خرید انواع مکمل از داروخانه اینترنتی و یا بررسی منوی سایت، دسته بندی مختلف سایت را ملاحظه کرده و پس از بررسی ترکیبات هرکدام از مکمل ها بهترین و نزدیکترین گزینه به نیاز خود را انتخاب کرده، پس از ثبت سفارش آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

این روش از خرید دارو، بدون نیاز به مراجعه داروخانه های فیزیکی و صرف زمان خاصی برای خرید می باشد. شما می توانید در منزل خود در حین استراحت مکمل های لازم برای تقویت جسمانی و حفظ سلامتی خود را سفارش دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.