خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۵۲۱۳

کنعانی: هیئتی از آژانس انرژی اتمی به ایران می‌آیند

کنعانی: هیئتی از آژانس انرژی اتمی به ایران می‌آیند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه از سفر هیئتی از آژانس انرژی اتمی به ایران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: هفته گذشته هفته پرکاری را دستگاه دیپلماسی پشت‌سر گذاشته و میزبان مهمانان منشور سازمان ملل متحد بودیم و همچنین میزبان وزرای مربوطه درمورد جام جهانی بودیم و برای تیم ملی ایران بهترین نتایج و درخشان را آرزو می‌کنیم.

به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی گفت: کمیته کنسولی در سفارت ایران در قطر برای جام جهانی مستقر شده است عزیزانی که نیازمند خدمات کنسولی هستند می‌توانند با این کمیته ارتباط برقرار کنند.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت خارجه اسناد افرادی که منجر به خشونت‌طلبی شده است به کشورهای دیگر ارائه داده است گفت: رفتار و گفتار کشورهای حتما مورد رصد و پایش و عکس‌العمل ایران بوده و در ارتباط با مداخلاتی که منجر به خسارت در ایران شده است و شهروندان و اتباع خارجی که در ایران اغتشاش کردند اقدام قضایی صورت گرفته، دستگاه دیپلماسی در تماس‌ها و گفت‌وگوهاین موارد را پیگیری کرده‌اند و سفارتخانه‌های ما نیز موارد را منتقل کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی سفرای این کشورها به وزارت خارجه احضار شدند و اسناد و اطلاعات مرتبط با این شهروندان خارجی تعدادی از کشورها اطلاعات لازم داده شده است.

هیئتی از آژانس انرژی اتمی به تهران می‌آید

هیئتی از ایران به وین سفر کردند و با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکراتی داشتند ایران به ارتباطات سازنده خود برای حل‌وفصل موضوعات پادمانی ادامه می‌دهد توافق شده هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر کند و گفت‌وگوها را ادامه دهند.

ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی در سفر هیئت ایرانی به وین و قطعنامه احتمالی علیه ایران گفت: ارتباط مستقیم و غیرمستقیم ایران و سازمان انرژی اتمی کشورمان با آژانس انرژی اتمی ادامه دارد و هیئتی به وین سفر کردند، ایران به تلاش‌های سازنده خود در همکاری با آژانس ادامه می‌دهد و گفت‌وگوهایی صورت گرفته است و توافقی صورت گرفته که هیئتی هم از آژانس به ایران سفر کند و گفت‌وگوها ادامه می‌یابد، برخی از مسایل مربوط به آژانس به مذاکرات لغو تحریم‌ها است، برخی از کشورها در تلاش هستند تا همکاری ایران با آژانس را مخدوش کنند.

رفتار عجولانه و غیرسازنده از سوی کشورهای اروپایی

کنعانی در ادامه در مورد بیانیه اتحادیه اروپا گفت: متاسفانه شاهد رفتار عجولانه و غیرسازنده از سوی کشورهای اروپایی هستیم و جای تعجب و تاسف است و در حالی‌که مذاکرات فنی با آژانس ادامه دارد و همزمان با سفر هیئت آژانس به تهران شاهد چنین اقداماتی از سوی اروپا هستیم که صدور قطعنامه همکاری‌های فنی ایران با آژانس را دچار مشکل می‌کند و ما طرف‌های اروپایی را به سمت دیپلماسی هدایت می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.