کد مطلب: ۶۷۶۶۸۵

یک نشست سیاسی مهم در راه است/ اردوغان و پوتین به تهران سفر می‌کنند

یک نشست سیاسی مهم در راه است/  اردوغان و پوتین به تهران سفر می‌کنند

رئیس‌جمهور ایران در آینده نزدیک میزبان یک نشست دیپلماتیک مهم با همراهی اردوغان و پوتین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علت سفر اردوغان و پوتین به ایران چیست؟

به نقل از فرهیختگان ، با آغاز بحران امنیتی سوریه در سال ۲۰۱۱ دولت‌های مختلف هرکدام متناسب با منافع خود رویکردشان در مواجهه با این بحران را اتخاذ کردند.

دولت‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس و آمریکا با هدف کنار رفتن اسد از قدرت حمایت از گروه‌های تروریستی را در دستورکار قرار داده و در طرف مقابل ایران و روسیه به‌عنوان بازیگران اصلی میدان دولت قانونی سوریه را مورد حمایت قرار داده و راه برون‌رفت از بحران را در آتش‌بس بین دولت و معارضان دیدند.

ترکیه که خاک خود را برای فروش نفت در اختیار داعش قرار داده بود در نشست آستانه به‌عنوان یکی از مدافعان آتش‌بس حضور یافته بود. حضوری که مورد اعتراض نماینده دولت سوریه نیز قرار گرفت.

بشار جعفری در این زمینه در نشست آستانه ۲ گفت: «ترکیه و معارضان اراده جدی برای شکست مذاکرات دارند؛ او گفت: ترکیه نمى­‌تواند همزمان آتش‌­افروز و مسئول آتش‌نشانى جنگ در سوریه باشد.

اگرچه بحران‌های امنیتی تا حد زیادی در سوریه فروکش کرده اما رسیدن به ثبات کامل نیازمند حفظ سازوکارهای دیپلماتیک اثر‌گذار ازجمله سازوکار آستانه است.

در همین راستا قرار است در روزهای آتی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع بحران در تهران حضور یابند.

سفر اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به سوریه و مذاکرات با مقامات سوری این احتمال را به وجود آورده که سوریه نیز نماینده‌ای با سطح سیاسی بالا به این نشست اعزام کند.

امیر عبداللهیان درمورد اهداف سفرش به سوریه در توئیتی گفته است: «بخشی از سفر من به سوریه در چهارچوب تقویت ثبات، صلح و امنیت منطقه‌ای بین سوریه و ترکیه است.»

اهمیت برگزاری دور جدید نشست

دور جدید مذاکرات صلح از این جهت دارای اهمیت است که روسیه به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در میدان سوریه اکنون با بحران اوکراین دست‌وپنجه نرم می‌کند و طبعا این بحران از تمرکز کرملین به سوریه خواهد کاست.

این کاهش تمرکز ممکن است از حجم حضور نظامی روسیه در سوریه که غالبا نیز مربوط به نیروی هوایی این کشور است بکاهد.

خروج نظامی روسیه تا حد زیادی فضای امنیتی سوریه را در اختیار ایران به‌عنوان دیگر بازیگر موثر در روند ثبات می‌گذارد.

در این میان دولت ترکیه که همواره به دنبال سهم‌خواهی از بحران سوریه بوده همچنان بر این سهم‌خواهی اصرار داشته و چه‌بسا تشدید بحران را نیز بیشتر به نفع خود ببیند.

میزبانی ایران از نشست چندجانبه رفع بحران در سوریه از دو منظر برای ایران دارای اهمیت است.

ایفای نقش موثر در مباحث امنیتی یکی از نقاط قوت ایران محسوب می‌شود که تهران می‌تواند با بهره‌مندی از فضای تعاملات خود با سایر کشورها را به عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز گسترش دهد.

تهران همچنین از ایفای نقش در مناقشات امنیتی یک دستاورد مهم در عرصه سیاسی کسب می‌کند. در مذاکرات برجامی طرف غربی با بهانه‌های امنیتی سعی در حفظ سازوکار تحریمی علیه ایران داشته و قصد دارد تهران را وادار به عقب‌نشینی از موضع خود در این زمینه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کرامت سلیمی

    هدف از سفر پوتین و اردوغان به ایران برنامه ریزی برای گسترش جنگ اوکراین به منطقه خاور میانه می باشد. روسیه در حال احداث یک خط راه اهن به سوی ایران و همچنین نوسازی خطوط ریلی ایران می باشد. به احتمال زیاد روسیه نیروهایش را وارد ایران خواهد کرد.البته جنگ اوکراین یک جنگ واقعی نیست بلکه یک پروژه کاملا کنترل شده برای ایجاد قحطی و نابودی بخشی از جمعیت دنیاست.150 روز عملیات نظامی بی حاصل روسیه نشان داد که روسیه یک ببر کاغذیست و اگر بخواهیم واقعی تر بیان کنیم روسیه کشور مستقلی نیست بلکه یک کشور ایجاد شده توسط گلوبالیستهاست که هم در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی می کند و هم هر موقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به روسیه نقشی ظاهری می د هند اما خودشان انطور که مصالح و منافعشان اقتضا کند روسیه را کارگردانی و هدایت می کند.راه مقابله با گلوبالیستها فقط افشای دروعهای انهاست . و اگر بزرگترین دروغ انها یعنی بمب اتمی  فاش شود تضعیف خواهند شدو بحران به سمت کشورهای گلوبالیستی خواهند رفت و از درون فرو می پاشند و انوقت کشورهای ضعیف می توانند نفسی بکشند.بارها به شما پیشنهاد دادم که حاضرم برای افشای دروع بودن سلاح اتمی با شما همکاری کنم اما هیچ پاسخ و عکس العملی از شما ندیدم.برام قابل درکه که شما باید یک سری خطوط قرمز را رعایت کنید  اما باید بدانید که سرنوشت شوم و ترسناکی در انتظار همه ماست و عدم همکاری شما برای افشای دروغ بودن سلاح اتمی راه را به روی پیشگیری از تبعات تحولات جهانی فعلی می بندد.مدیر محترم سایت با مسئولین ارشد سایت خبری به صورت خاص  صحبت کنید که برای پروژه افشای دروغ بودن سلاح اتمی   توسط رسانه ها همکاری کنند. کار خدا را چه دیده اید ،  شاید این پروژه بتواند دنیا را وارد مسیر جدیدی کندو این مسیر ارامش را به جهان باز گرداند.تا به حال دلایل و مدارکم را به هر کس نشان داده ام قبول کرده است که سلاح اتمی وجود ندارد و فقط ملتها را با این دروغ دست می اندازند و می ترسانند.  حتی برای فارغ التحصیلان رشته های فیزیک.  و تعجب می کنند که چرا بدون فکر و در نهایت ساده دلی چنین دروغی را باور کرده اند.خواهش محکم دارم که این موضوع را به صورت جدی و مستمر در نزد مدیران ارشد رسانه ها مطرح نمایید.نگذارید دیر بشه . نگذارید شهرهای کشورمان هم مثل شهرهای اوکراین به ویرانه تبدیل شوند.اگر دروغ بودن سلاح اتمی فاش شود هم جنگ اوکراین خاتمه خواهد یافت و هم کشور چین به دنبال اشغال تایوان نخواهد بود و روسیه و امریکا دیگر قادر به گسترش جنگ به اروپا نیستند و جلوی جنگ جهانی سوم گرفته خواهد شد.شاید حرفهایم خام به نظر برسد اما مطمئن باشید که واقعیت همین است که نوشته ام.منتظر پاسخ شما هستم.