کد مطلب: ۳۳۶۸۰۹

نفت ۵۴ دلار شد / تلاش‌های اوپک برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت

نفت 54 دلار شد / تلاش‌های اوپک برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت

در حالی که تولیدکنندگان اوپک به قیمت‌های بالای نفت نیاز دارند، روند نزولی قیمت‌ها در بازار همچنان ادامه دارند. امروز، شنبه، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 54.10 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس‌ اینترمدیت نیز به 45.59 دلار رسید.

روند نزولی قیمت نفت ادامه دارد و به دنبال این سقوط، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک اعلام کرده که به‌زودی ج زئیات توافق وین برای کاهش تولید منتشر خواهد شد . برخی تحلیلگران بر این باورند عدم انتشار توافق جدید در وین، موجب شده بازار و سرمایه‌گذاران به‌خوبی برای مهار عرضه با هدف افزایش قیمت‌ها متقاعد نشده باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این توافق قرار است امضاکنندگان از ماه ژانویه، در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی وال‌استریت‌ ژورنال، عربستان سعودی اعلام کرده که تولید خود را در مقایسه با ماه اکتبر -مهرماه- حدود 320 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد و به این ترتیب تولید روزانه عربستان به 10 میلیون و 311 هزار بشکه خواهد رسید.

امروز، شنبه، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 54.10 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس نیز به 45.59 دلار رسید.

این در حالی است که اعضای اوپک برای استخراج نفت به قیمت‌های بالاتری نیاز دارند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که عربستان سعودی به قیمت‌های 80 دلار و نیجریه به نفت 100 دلاری نیاز دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت نفت برنت ممكن است بزودي به كانال ٤٠ دلار برسد.قبلا پيش بيني شده بود در صورت عدم كاهش بزرگ اوپك، اين اتفاق بيافتد.