کد مطلب: ۴۴۴۵۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی/ نفت خام آمریکا ۱۵ درصد سقوط کرد

اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی/ نفت خام آمریکا  ۱۵ درصد سقوط کرد

برای اولین بار طی ۲۱ سال گذشته، قیمت نفت خام آمریکا به ۱۵ دلار سقوط کرد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که علی‌رغم توافق تاریخی اوپک‌پلاس، میزان کاهش این گروه برای ایجاد تعادل در بازار کافی نیست.

با تشدید نگرانی معامله‌گران به‌دلیل کاهش تقاضا تحت تاثیر شیوع کرونا، در ساعات ابتدایی معاملات روز دوشنبه، قیمت نفت خام آمریکا سقوط کرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت، در اولین روز از معاملات هفتگی با ۱۵٫۳۰ درصد کاهش به ۱۵٫۳۰ دلار رسید. این اولین بار طی ۲۱ سال گذشته است که قیمت نفت خام آمریکا به سطح ۱۵ دلار می‌رسد و بسیاری از تحلیلگران این وضعیت را وخیم توصیف کرده‌اند.

در عین حال، امروز نفت خام برنت با افت ۰٫۸ درصدی با قیمت ۲۷٫۸۵ دلار معامله شد.

به‌گفته یک تحلیلگر از موسسه ANZ، یکی از دلایل افت قابل توجه قیمت نفت خام آمریکا، سررسید قراردادهای معاملات آتی برای تحویل در ماه می است. تلاش برای بستن قراردادهای ماه می از یک‌سو و نبودِ خریداری که نفت فیزیکی بخواهد از سوی دیگر، موجب انباشت نفت در انبارهای آمریکا شد.

معاملات آتی نفت برای تحویل در ماه ژوئن، با افت ۵٫۴۷ درصدی به ۲۳٫۶۶ دلار رسید.

طی هفته‌های اخیر، ویروس همه‌گیر کرونا ، ضربه شدیدی به فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان وارد کرده و این روند موجب کاهش مصرف انرژی شده است.

اگرچه اوپک و متحدان غیراوپکی آنها توافق کردند از ابتدای ماه آینده ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند، اما آژانس‌ بین‌المللی انرژی هشدار داده است که احتمالا این میزان از کاهش برای جبران کاهش تقاضا کافی نباشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای نفت در ماه آوریل روزانه ۲۹ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت و این رقم در ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.