کد مطلب: ۶۱۰۵۹۳

سهم چابهار از گردشگران خارجی چقدر است؟

سهم چابهار از گردشگران خارجی چقدر است؟

چابهار در حالی که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است قربانی زیرساخت‌های ضعیف خود می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا چابهار که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار است در یک نمونه روز گذشته گردشگران خارجی‌اش به کیش تغییر مسیر می‌دهند؟
روزنامه خراسان نوشته است:
یکی از شاخص‌های مهم جذب گردشگران خارجی استفاده از امکانات سواحل و دریاها در چند دهه اخیر است. از دیرباز، سواحل ارزش و اهمیت خاص و فراوانی داشته و محل رشد و شکوفایی تمدن‌ها و مقصد سفرهای دریایی بوده است و امروزه نیز نقش و اهمیت سواحل دریا و موقعیت استراتژیک آن به لحاظ مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیار نمایان است و سواحل دریا به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و صنعتی در رشد و شکوفایی هر کشوری مطرح می شود.
تبلیغات مناسب و برنامه‌ریزی شده از مکان‌های مهم طبیعی و تاریخی تاثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر دارد، اما سهم چابهار در این حوزه بسیار اندک و ناچیز است به طوری که حتی مردم کشورمان هم با جذابیت‌های این منطقه به درستی آشنا نیستند و تبلیغات پرزرق و برق اقتصادی منطقه آزاد و صنایع، سایه سنگینی بر جاذبه‌های گردشگری چابهار افکنده است اما در کنار این بی توجهی نباید از مشکلات زیر ساختی در این منطقه غافل شد.
این منطقه از نظر جاذبه‌های گردشگری در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما این جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تبدیل نشده است.

اتفاقی عجیب اما واقعی!

شاید در کمتر جایی اتفاق بیفتد که یک فرودگاه با آن همه عظمت‌اش به دلیل قطع شدن سیستم گذرنامه، مسافران خارجی را از یک شهر به شهر دیگری ببرد تا بتواند ورود آن ها را ثبت کند. متاسفانه روز گذشته به دلیل قطع بودن سیستم بررسی گذرنامه، مسافرانی که با هواپیمایی کیش ایر از مسقط به چابهار سفر کرده بودند با مشکل مواجه شدند.
به گفته مدیر روابط عمومی مناطق آزاد، چون فرودگاه چابهار اعلام می‌کند به دلیل قطع بودن سیستم گذرنامه توانایی پذیرش مسافر را ندارد، پرواز برای انجام کارهای ورودی در کیش فرود می‌آید! که طول کشیدن فرایند ورود مسافران تا تاریکی شب باعث می‌شود به دلیل کمبود امکانات در فرودگاه چابهار که توانایی پذیرش پرواز در شب را ندارد، مسافران سرگردان در کیش بمانند.
البته به نقل از یک منبع آگاه از آن جایی که مسیر پروازی این هواپیما مسقط به چابهار، چابهار به کیش، کیش به مسقط بوده همه پروازها به مشکل خورده که باعث نارضایتی مسافران شده بود تا جایی که شنیده شده به گلایه سفیر عمان نیز انجامیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.