کد مطلب: ۳۰۳۵۵۴

سهولت دسترسی شرکت‌های ارز رمزنگار به نظام بانکداری سوئیس

سهولت دسترسی شرکت‌های ارز رمزنگار به نظام بانکداری سوئیس

سوئیس برای حفظ جایگاه خود به عنوان کانون شرکت‌های بلاک‌چین و ارز رمزنگار، دسترسی آنها به نظام بانکداری و افتتاح حساب را تسهیل می‌بخشد.

سوئیس برای حفظ جایگاه خود به عنوان قطب ارز رمزنگار در جهان اقداماتی را در جهت کمک به شرکت‌های بلاک‌چین به منظور دسترسی به نظام مالی سنتی برداشته تا شرایط افتتاح حساب بانکی برای شرکت های بلاک چین را تسهیل دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین حال به دنبال خروج پروژهای ارز رمزنگار از سوئیس به دلیل عدم دسترسی مناسب آنها به بخش بانکداری این کشور، انجمن بانکداران سوئیس دستورالعملی را برای بانک هایی که قصد همکاری با استارت آپ ها را دارند، منتشر کرد.

همچنین در حدود ۵۳۰ استارت آپ بلاک چین در هاب سوئیس موسوم به «کریپتو ولی» در حومه زوریخ و زوگ قرار دارند. شرکت های بلاک چین نیازمند دسترسی به خدمات بانکداری سنتی برای انجام سپرده گذاری، پرداخت حقوق و انجام فعالیت‌های فاینانس روزمره هستند؛ اما بانک های سوئیسی ترس این را دارند که دسترسی این شرکت ها منجر به نقض قوانین ضد پولشویی و دیگر مقررات شود.

انجمن بانکداران سوئیس اعلام کرد بر این باور هستیم که با این خط مشی قادر به مذاکره بین بانک‌ها و شرکت‌های استارت آپ خواهیم بود و گفتگو برای افتتاح حساب ساده تر و تسهیل پیدا خواهد کرد. تاکنون از میان خیل عظیم بانک های سوئیسی فقط ۲۵۰ بانک اجازه سپرده گذاری معادل پول نقد ارزهای رمزنگار موسوم به عرضه اولیه سکه را به شرکت‌های بلاک چین داده اند.

همچنین «زد کی بی» چهارمین بانک بزرگ سوئیس حساب بیش از ۲۰ شرکت فعال در حوزه ارز رمزنگار را در سال گذشته میلادی مسدود کرد. از آنجایی که برخی از شرکت هایی که مشغول به انجام عرضه اولیه سکه هستند، نظارت‌های مرتبط با ضد پولشویی را ندارند و این به معنی نقض این قوانین در بانک ها است.

انجمن بانکداران سوئیس در طرح خود اعلام کرد که شرکت‌ها قوانین ضد پولشویی را برای عرضه اولیه سکه به فرانک سوئیس، یورو، دلار و دیگر ارزها به واسطه سرمایه گذاری به ارزهای رمزنگار رعایت کنند.

این قوانین به بانک ها کمک می کند تا متوجه شوند که چه ارزیابی هایی باید انجام بگیرد؛ ضمن اینکه این انجمن به شرکت های ارز رمزنگار و بلاک چین کمک خواهد کرد تا بدانند که چه اطلاعاتی را باید به دست آورند و چه اقدامات لازمی را در پیش گیرند تا برای افتتاح حساب واجد شرایط باشند.

منبع:‌ ایران‌اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.