کد مطلب: ۴۰۶۱۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت دلار و طلا در شروع هفته میلادی / سه عاملی که قیمت دلار و طلا را تعیین می‌کنند

اولین قیمت دلار و طلا در شروع هفته میلادی / سه عاملی که قیمت دلار و طلا را تعیین می‌کنند

با تصویب اصلاحیه تاخیر برگزیت از سوی پارلمان بریتانیا، در اولین روز از معاملات هفتگی قیمت طلا ثابت ماند. دلار اما در برابر سایر ارزها تقویت شد.

با ادامه نااطمینانی‌ها در مورد برگزیت و احتمال تعویق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در اولین روز از معاملات هفتگی در بازارهای آسیایی قیمت هر اونس طلا در محدوده هزار و 490 دلار ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز شنبه با رای نمایندگان پارلمان بریتانیا، اصلاحیه تاخیر برگزیت به‌تصویب رسید. اما بوریس جانسون اعلام کرد که درباره تاخیر مذاکره نخواهد کرد و در همین هفته لایحه‌ای برای خروج بدون تاخیر از اتحادیه اروپا ارائه خواهد داد.

درحالی‌که دولت انگلیس تاکید کرده است که خروج از اتحادیه اروپا باید در 31 اکتبر (ماه جاری میلادی) انجام شود، اما عدم اطمینان در مورد درخواست تاخیر و واکنش پارلمان، بازارها را در حاشیه نگه داشته است.

در عین حال، طولانی شدن جنگ تجاری میان واشیگتن و پکن، تبعات اقتصادی فراوانی برای سایر کشورها داشته است. تحت تاثیر تعرفه‌ها، صادرات ژاپن برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته است. همچنین صادرات کشور کره جنوبی در 20 روز ابتدایی ماه اکتبر با افت 19.5 درصدی مواجه شده است.

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار نشست فدرال‌رزرو در روزهای پایانی ماه اکتبر هستند. کاهش نرخ بهره در آمریکا برای دومین بار در سال 2019، منجر به افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، در اولین روز از معاملات هفتگی با اندکی رشد در سطح 97.33 قرار گرفت.

تحت تاثیر نااطمینانی‌ها در مورد مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا از یک‌سو و انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی مربوط به بخش خرده‌فروشی آمریکا از سوی دیگر، دلار هفته گذشته در برابر یورو و پوند با کاهش مواجه شد. تا جایی که پوند به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسید. اما با اصلاحیه تاخیر برگزیت از سوی پارلمان بریتانیا قیمت پوند در معاملات امروز 0.61 درصد کاهش یافت.

یورو هم که هفته گذشته به بالاترین سطح هفت هفته گذشته رسیده بود، در معاملات امروز اندکی کاهش یافت.

هر یورو در معاملات روز دوشنبه به‌ازای 1.1159 دلار مبادله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.