کد مطلب: ۵۵۹۱۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مکاره‌بازار فروش سوالات کنکور/ «با خرج کنکور، دانشگاه خارجی بروید!»

مکاره‌بازار فروش سوالات کنکور/ «با خرج کنکور، دانشگاه خارجی بروید!»

آزمون کنکور برای بسیاری از افراد منبع درآمد و سود کلان است، از موسسات آموزشی گرفته تا پانسیون‌های مطالعاتی. در این میان برخی هم ادعا می‌کنند سوالات کنکور را به همراه پاسخنامه به صورت تضمینی از ۷۰ میلیون تا یک میلیارد تومان می‌فروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته آزمون‌های سراسری با آزمون هنر آغاز شد اما همچنان بازار درآمدزایی از کنکور داغ و پر ماجراست. در این بازاری که گردش مالی بزرگی دارد از ناشران و موسسات آموزشی گرفته تا پانسیون‌های مطالعاتی هریک به سبک خود مشغول درآمدزایی هستند.

پانسیون‌های مطالعاتی فضایی برای مطالعه در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند و اگر به قول مدیرانشان لازم باشد خوابگاه هم به آنها می‌دهند. این پانسیون‌ها از ۶۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان برای آماده‌سازی داوطلب برای کنکور دریافت می‌کنند!

فروش سوالات کنکور یک میلیارد تومان!

اما برخی هم هستند راه آسان‌تری پیش روی داوطلبان قرار می‌دهند. کسانی که ادعا می‌کنند سوالات و پاسخنامه را تضمینی در اختیار دواطلب قرار می‌دهند! قیمت‌ها برای هر رشته هم فرق دارد. سوالات ریاضی، ۷۰ میلیون، علوم انسانی ۸۰ میلیون و تجربی ۱۰۰ میلیون تومان.

یکی از این فروشندگان می‌گوید: «این قیمت‌ها متعلق به روزهای قبل از شروع آزمون‌ سراسری بود، آزمون‌ها که شروع می‌شود قیمت‌ها بالا می‌رود تا یک میلیارد تومان هم می‌رسد و البته سوالات را هم ۲۴ ساعت قبل از کنکور به دواطلب می‌رسانیم.»

یکی از این فروشندگان می‌گوید: «به عنوان ضمانت مدارک شناسایی فرد واسطه که سوالات را از او خریده‌ایم به خریداران می‌دهیم و از واسطه چک سفید امضا و سند خانه تضمین می‌گیریم که بداند مسئله چقدر جدی است و سوالات کنکور را تحویل دهد.»

یکی دو فروشنده هم نیستند. کافی است در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی چرخی بزنید تا به راحتی چندین فروشنده سوالات کنکور پیدا کنید.

نکته اینجاست که افراد باید همان ابتدا حداقل ۲۵ میلیون تومان به این موسسات فروش سوالات کنکور بدهند و اگر همه چیز تقلبی باشد، این پول کلا از دست می‌رود.
البته پلیس فتا هم بارها در این موردهشدار داده است که فروشندگان سوالات کنکور کلاهبردار هستند و داوظلبان هشیار باشند.

در بازار داغ کنکور فقط فروش سوالات کنکور مطرح نیست. سال‌های گذشته هم بحث فروش صندلی دانشگاه مطرح شد و حتی برخی از مسئولان مربوطه آن را تائید کردند. سال ۹۸ هم دانشجوی دندانپزشکی تقلبی دانشگاه شهید بهشتی خبرساز شد.

بازار کنکور، مثل بازار واکسن است!

در همین زمینه تجارت‌نیوز در گزارشی به فروش سوالات کنکور پرداخت. در ادامه نظر برخی از کابران را در این مورد می‌خوانید:

«کسانی که سوالات را می‌خرند کارشان حلال‌تر از کسانی است که با سهمیه به دانشگاه می‌روند.»

«کلاهبرداری است، بعد از پرداخت پول بلاک می‌کنند و دست خریدار به جایی بند نیست.»

«کنکور بازار خوبی است، مثل بازار واکسن!»

«من اگه ۱۰۰ میلیون داشتم، درس را کنار می‌گذاشتم و وارد صنعت می‌شدم.»

«سازمان سنجش تمام اینها را می‌داند و هر بار هم این مسئله را انکار می‌کند.یک طرف سهمیه‌ها و یک طرف تقلب‌ها که خود سازمان در جریان است و یک طرف هم فروش سئوالات که بعید هم نیست.»

«با این پول می‌توان به کشورهای دیگر رفت و آنجا ادامه تحصیل داد.»

«چه کاریه؟ یک میلیارد را پس‌انداز کن سودش را بگیر!»

آزمون‌ سراسری ۱۴۰۰ روز گذشته آغاز و تا روز شنبه ۱۲ تیر ادامه دارد. در این آزمون تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا که فروش صندلی و فروش سئوالات کنکور کمرنگ شده ، تقلب به صورت دسترسی به سئوالات کنکور بعد از باز شدن پلمپ و حل آن توسط یک باند سازمان یافته و در اختیار گذاشتن آن به داوطلب توسط وسایل الکترونیکی جاسازی شده در سر جلسه است و هر ساله داره این مسئله بیشتر گسترش میکند. این را خیلیا میدانند و شکایت هم میگذارند ولی حفاظت سازمان سنجش اظهار سلامت آزمون و بی اطلاعی میکنه. در صورتی که می‌توانند جهت این موضوع تمهیداتی داشته باشند ولی نمی خواهند.

  • ناشناس

    دکتر خدایی در پاسخ اینکه آیا اینترنت حوزه قطع خواهد شد به خبرنگار فرمودند تمهیداتی دیده‌ایم که داوطلب سر جلسه متوجه میشود ولی ما چیزی که متوجه نشدیم که هیچ و خبر ها حاکی از تقلب گسترده توسط وسایل الکترونیکی که رابطان که پشتوانه هم دارند و به راحتی بدون هیچ ترسی داوطلبان پولدار را شناسایی و به رشته های تاپ تجربی میرسانند . ۱۲۸ شکایت ۹۹ پیگیری نشد و امسال گسترده تر تقلب شد .و مطمئنٱ این دو کنکور همچنان بدون ابطال در جایگاه خود باقی میمانند.