کد مطلب: ۲۱۱۴۹۹

عقبایی:

سود بانکی لیزینگ مسکن منطقی نیست

سود بانکی لیزینگ مسکن منطقی نیست

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: سود بانکی بالا برای لیزینگ مسکن منطقی به نظر نمی‌رسد و ورود مستقیم بانک‌ها به عرصه لیزینگ مسکن مخالف قانون بانکداری است.

حسام عقبایی گفت: راه‌اندازی لیزینگ در عرصه مسکن در میان کشورهای جهان وجود دارد به‌طوری که در برخی از کشورها این امر توسعه یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسکن در ایران به عنوان سرمایه به شمار می‌رود بنابراین برای سرمایه‌گذاری در حوزه لیزینگ به پشتوانه‌های کلان مالی نیاز است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: ورود مستقیم بانک‌ها به عرصه لیزینگ مسکن مخالف قانون بانکداری است.

وی افزود: اگر شرکت‌ها به لیزینگ مسکن روی بیاورند در صورتی که تحقق این مهم فرصتی برای خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه که از واماندگان و جاماندگان تسهیلات بانکی هستند، باشد، جامعه از این مسئله استقبال خواهد کرد و سرمایه‌گذاران نیز منتفع خواهند شد.

عقبایی با تاکید بر اینکه سود بانکی بالا برای لیزینگ مسکن منطقی نیست، گفت: از طرفی باید بنیه مالی سرمایه‌گذاران را نیز در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: در صورتی که سرمایه‌گذاران عرصه لیزینگ مسکن خواهان دریافت تسهیلات از بانکها باشند به طور یقین با سود بالای بانکی فشار بر مردم ایجاد می شود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه برای تحقق لیزینگ مسکن موفق باید سازوکارهای اجرایی، عملیاتی و مردمی به وجود آید، یادآور شد: لیزینگ مسکن اقشار متوسط و دهک‌های بالای جامعه را در بر می‌گیرد.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.