خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۰۲۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سومین هفته صعودی نفت / طلای سیاه بیش از ۶٫۵ درصد رشد کرد

سومین هفته صعودی نفت / طلای سیاه بیش از ۶٫۵ درصد رشد کرد

برداشته شدن محدودیت‌ها در چین و افزایش میزان مصرف نفت در این کشور، موجب شد قیمت طلای سیاه در هفته گذشته میلادی ۶٫۶۹ درصد رشد کند.

به‌دنبال برداشته شدن محدودیت‌ها در چین و افزایش تقاضا برای نفت، طلای سیاه سومین هفته صعودی خود را به‌ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در که در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت ۲۹٫۷۸ دلار معامله می‌شد، روز جمعه به ۳۲٫۵ دلار در هر بشکه رسید.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت را در هفته گذشته میلادی نشان می‌دهد:

قیمت نفت

رشد ۶٫۶۹ درصدی نفت برنت در هفته دوم می ۲۰۲۰

قیمت نفت در حالی افزایش یافته که از ابتدای ماه جاری میلادی، کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک‌پلاس) تولید روزانه خود را در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

عربستان سعودی البته هفته گذشته اعلام کرد که از ماه آینده (ژوئن) تولید خود را روزانه یک میلیون بشکه دیگر کاهش خواهد داد و در نهایت به ۷٫۵ میلیون بشکه در روز خواهد رساند. این رقم، ۴۰ درصد کمتر از تولید عربستان در ماه آوریل خواهد بود.

از سوی دیگر، داده‌های منتشرشده در روز جمعه نشان می‌دهد که با شروع فعالیت پالایشگاه‌ها در چین، میزان مصرف روزانه نفت خام در این کشور در ماه آوریل افزایش یافته است.

با این حال، نگرانی‌ها از موج دوم شیوع کرونا در برخی کشورها از جمله شمال چین و کره جنوبی، مانع از رشد بیشتر قیمت شده است.

تحلیلگران در شرکت خدمات مالی و بانکداری آی‌ان‌جی معتقدند، علی‌رغم این خوش‌بینی‌ها، با توجه به ذخایر چشمگیر و در عین حال افت تقاضا، صعود قیمت نفت در کوتاه‌مدت، محدود خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.